Se upp för dårarna

Originaltitel: Se upp för dårarna
Regissör:Helena Bergström
Utgivningsår:2006

Om Se upp för dårarna:

Två tjejer i 20-årsåldern träffas när de söker till Polishögskolan. Tuffa intagningsprov, röriga kärlekshistorier och känsliga familjeförhållanden sätter deras vänskap på prov i väntan på intagningsresultatet.

Titel: Så olika
Regissör: Anand Tucker
År: 2010
Genre: Komedi, Romantik
Skottår

Rakel Wärmländer, Nina Zanjani, Korhan Abay, Zinat Pirzadeh, Dan Ekborg, Birgitte Söndergaard, Mattias Redbo, Lars Bethke, Stella Enciso

Denize Karabuda

Drama, Komedi

Mind the Gap

Sverige

Recension Se upp för dårarna

- crawler sätter betyg 1 och skriver:
Som bekant bestämmer sig allas vår Colin med jämna mellanrum för att slänga ur sig någon ny folkhemsrulle med frugan i huvudrollen. Vår vana trogen vallfärdar vi till biograferna i trygg visshet om att hon inte bara kommer att nakenbada och gråta snor, utan hon kommer dessutom faktiskt vara riktigt bra. För handen på hjärtat: Helena Bergström har en skådespelartalang som ofta kommer i skymundan bakom...

Recension av Se upp för dårarna - Läs hela!

Diskussioner om Se upp för dårarna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Se upp för dårarna (434 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
picklessmulan (Anmäl)   20/8 2017
Ville minnas att detta var en rätt bra rulle men blev otroligt besviken när jag såg den igen.
Krille80 (Anmäl)   21/12 2014
När man sällan ser på svenska filmer så är det alltid glädjande då man återvänder och finner skådespelare som imponerar. De två kvinnliga huvudrollsinnehavarna fattar jag snabbt tycke för och Helena Bergströms regiinsats är trevlig. En trevlig film helt enkelt som ger en stunds underhållning men heller inte mer.
Gigi1943 (Anmäl)   25/11 2014
Den här var jättebra! Trevlig, underhållande och med bra skådisar.
Dele (Anmäl)   16/9 2014
Helena Bergström ger oss med "Se upp för dårarna" en plastig och enkelt uppbyggd pekoral innehållandes de flesta klyschor man kan tänka sig, tröttsam ackompanjerande musik och mängder av slow motion-scener. Intressant är det inte heller. Ett gott hjärta dunkar dock någonstans gömt inne i smeten.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Se upp för dårarna