Sean Banan - Inuti Seanfrika

Originaltitel: Sean Banan - Inuti Seanfrika
Regissör:Jesper Andersson
Utgivningsår:2012

Om Sean Banan - Inuti Seanfrika:

Sean Banan drar till Afrika, världens skönaste land. Han tar med sig schlagerdivan Kikki Danielsson, a.k.a. Kikki Dee, för att spela in den fetaste musikvideon någonsin. Det som skulle bli superenkelt blev istället en kaotisk roadmovie med båtjakter, vilda djur och en massa udda möten.
Se filmen på Plejmo

Titel: Hur många lingon finns det i världen?
Originaltitel: Hur många lingon finns det i världen?
Regissör: Lena Koppel
År: 2011
Genre: Drama, Komedi
Hur många lingon finns det i världen?
Titel: Borat
Originaltitel: Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan
Regissör: Larry Charles
Regissör: Christopher Ray
År: 2010
Genre: Action, Skräck, Science Fiction
Mega Shark vs Crocosaurus

Sean Banan, Kikki Danielsson, Johannes Brost, Dr Alban, Armando Sando Vilanculos, Antonio Rocha

Jesper Andersson

Komedi, Roadmovie

Sverige

Recension Sean Banan - Inuti Seanfrika

- lyssander sätter betyg 2 och skriver:
Varför skall man se bra filmer varje gång? Det finns en kvalitet hos riktigt dåliga filmer också. Sean Banan är en mediastjärna som 5-åringar älskar och som de flesta av oss vuxna tycker är helkorkad. Men finns det inte skäl att fundera på detta en gång till? Kanske är det 5-åringarna som har rätt? Sean Banan är en svensk komiker som föddes under namnet Sina Samadi, Han har bakgrund från Iran och...

Recension av Sean Banan - Inuti Seanfrika - Läs hela!

Diskussioner om Sean Banan - Inuti Seanfrika  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sean Banan - Inuti Seanfrika (51 st)
GrandMaster_E (Anmäl)   10:10 27/1
Barnen ville se. Inte ens dem klarade dessa 70 min.
husberg (Anmäl)   12/12 2018
Finstämt kammarspel om en tvivlande ung mans inre (och yttre) resa mot självövervinnelse, framgång och själsro. Kikki Danielsson gör sitt livs roll i en skakande gestaltning av missbruk och beroende. Doktor Alban är rent mefistofelisk som den bombastiske generalen som drömmer sig bort i exil; ett slags modern uppdatering av den diaboliske Kapten Kurtz i ”Apocalypse Now”. Ett kryptiskt, mångdimensionellt verk som avslöjar nya sanningar om existensens utsatthet vid varje omtitt.
Nalland (Anmäl)   13/1 2017
Är vanligtvis inte av den lättkränkte sorten människor som det vimlar av i detta land. Detta gör mig dock illamående. Plumpa, osammanhängande "skämt" som bara faller så ofantligt platt. Kikki Danielsson, Dr. Alban, Johannes Brost har väl som avsikt att bjuda på dig men dem skämmer ut sig bara. Sean Banan har ibland poäng bakom skämt men detta är inget annat än att förnedra allt man kommer över; raser, djur, kön m.m. Nej nej, vilken producent sväljer en sån här idé ens? Ofattbart.
Dream (Anmäl)   25/12 2015
Rena tramset! Är väl meningen att detta ska vara roligt! Jag rörde själv inte på munnen en ända gång tyvärr. (Ska man se den här typen av komedi, kolla på "Borat" istället, Borat har både bättre manus och bättre skådespelare.)
the Feber (Anmäl)   23/12 2015
Så meningslös så man saknar ord. Sean tillsammans med manuset är total katastrof. Läste inte finansiärerna manus innan man la in pengar i den här dyngan?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sean Banan - Inuti Seanfrika
Se filmen