Searching for Haizmann

Originaltitel: Searching for Haizmann
Regissör:Scott Gordon, Ron Meyer
Utgivningsår:2003

Om Searching for Haizmann:

Johann Christoph Haizmann, som levde på 1650-talet, var en konstnär och en djupt störd individ. Hans intrikata målningar av djävulen och hans utstuderade journalanteckningar som visar möten med honom ledde till att Sigmund Freud diagnostiserade honom som en av de första kända schizofrena personerna. Legenden säger att Haizmann gjorde en pakt med djävulen om att vara hans son här på jorden, och fick därför odödlighet. Nu är Julian, Hannah, Grace och ett dokumentärfilmteam på jakt efter denna mannen...

Stephen Furst, Tippi Hedren, Erick Avari, Clint Howard, Jenny Mollen, Jeffrey Reeves, Colombe Jacobsen-Derstine, Lucas Elliot Eberl, Scott Gordon, Jude Pago

Scott Gordon, Ron Meyer

Drama, Skräck

Diskussioner om Searching for Haizmann  (0 diskussioner)
Kommentarer om Searching for Haizmann (1 st)
Waldo Trumbull (Anmäl)   19/1 2014
En stämningsfull liten rulle. Visst, det syns ganska väl att de jobbade med en minimal budget och skådespelarprestationerna är väl kanske inte det bästa, men storyn är riktigt bra och räddar därför upp det hela en del. Vi pratar givetvis inte mästerverk på något sätt, men den är ändå värd att se.