Season of the Witch

Regissör:Dominic Sena
Utgivningsår:2011
Antal betyg:2030 betyg

Om Season of the Witch:

Behmen, en modig riddare under 1300-talets pestdrabbade Europa har fått i uppdrag att transportera en flicka som anklagats att ha startat pestepidemin till sin rättegång. Behmen tror att hon är oskyldig och tillsammans med en försiktig grupp med anhängare slår de sig fram genom mystiska och förrädiska landskap för att komma till en helig plats där hennes oskuld kan bevisas och Europas förbannelse kan hävas.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Mike Newell
År: 2010
Genre: Action, Romantik, Äventyr, Fantasy
Prince of Persia

Nicolas Cage, Ron Perlman, Stephen Graham, Ulrich Thomsen, Stephen Campbell Moore, Robert Sheehan, Claire Foy, Christopher Lee, Rebekah Kennedy, Nicholas Sidi, Rory McCann, Matt Devere, Kevin Killebrew (röst)

Bragi F Schut

Action, Äventyr, Fantasy

Diskussioner om Season of the Witch  (0 diskussioner)
Kommentarer om Season of the Witch (163 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
wasteoftime (Anmäl)   7/5 2017
Oj hjälp, är min första tanke, och det får erkännas att det inte är så dåligt som man kan tro. Men dåligt, jotack, det är det. Det är svårt att förstå riktigt varför den här filmen gjordes. Det är väl för all del faktum för många filmer, men det känns ju inte som att det ligger något genuint intresse för tidsperioden, eller ens för riddare eller annat sådant medeltidshäftigt. Eller så ville man säga att, ja jag vet inte. Det är så många fel, och de lyckas inte bli rätt, vilket de ju ibland kan bli. 2,1 på SH-skalan.
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Skådespelarna gör ju väldigt bra ifrån sig och storyn är det väl inget större fel på. Dock hade filmen kunnat göras mycket bättre. Stark 2:a.
Engravadlax (Anmäl)   22/3 2016
De-bal-zaq är tidernas bästa prästnamn.
EvilNed (Anmäl)   10/1 2016
Den här filmen har alla förutsättningar för att få en etta. Men trots det så lyckades den faktiskt underhålla här och där. Är också förvånad över att vissa karaktärer inte utvecklas åt de håll man förutspått efter första akten.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Season of the Witch