Secretary

Originaltitel: Secretary
Regissör:Steven Shainberg
Utgivningsår:2002

Om Secretary:

En ung kvinna nyligen utkommen från en vistelse på mentalsjukhus, får arbete hos en krävande advokat. Deras yrkesmässiga relation utvecklas till att präglas av en stark sexuell laddning genom sadomasochism.

Titel: Sick: The Life & Death of Bob Flanagan, Supermasochist
Originaltitel: The Winter Guest
Regissör: Alan Rickman
År: 1997
Vintergästen

Maggie Gyllenhaal, James Spader, Jeremy Davies, Stephen McHattie, Lesley Ann Warren, Patrick Bauchau, Amy Locane, Jessica Tuck, Oz Perkins, Mary Joy, Michael Mantell, Sabrina Grdevich, Lacey Kohl, Julene Renee, Kyle Colerider-Krugh

Erin Cressida Wilson

Drama, Komedi, Romantik

Recension Secretary

- myrslok sätter betyg 5 och skriver:
Lee är en blyg ung kvinna, nyligen utskriven från mentalsjukhuset för sitt självdestruktiva beteende. När hon återvänder till ett allt annat än harmoniskt hem med en alkoholiserad far och en överkontrollerande mamma bestämmer hon sig för att bryta en ond cirkel, och skaffa sig såväl jobb som självständigt liv. Bl.a. söker hon jobb som sekreterare hos den Woody Allen-neurotiske Edward Grey. Trots fullständig...

Recension av Secretary - Läs hela!

Diskussioner om Secretary  (0 diskussioner)
Kommentarer om Secretary (251 st)
santiago (Anmäl)   12:21 28/1
Gyllenhaal och Spader är lysande!
HerrNenne (Anmäl)   21/9 2018
Tar lång tid innan skådespelarna säljer sina roller och jag ser någon annan än Maggie Gyllenhaal och Alan Shore. Men Maggies karaktär är riktigt bra skriven på ett sätt som inte ofta vågas känns det som. Hela filmen vågar vara absurd och det tjänar den på.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Barneyk (Anmäl)   3/4 2017
Maggie Gyllenhaal gör en fantastisk rollprestation som verkligen lyckas bära upp filmen under dom moment då den kanske svajjar i övrigt. Fin och intressant film och just hennes karaktärs perspektiv på mycket hjälper att bära filmen. Det känns verkligen som att den växer på en blir mycket bra.
Sarakin76 (Anmäl)   4/11 2016
Holdt ikke hele vegen, men en meget sterk firer. Maggie er fantastisk.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Secretary