Sekten

Originaltitel: The Servants of Twilight
Regissör:Jeffrey Obrow
Utgivningsår:1991

Om Sekten:

En ung kvinna och en privatdetektiv måste gömma sig och hennes sexårige son som jagas av en sekt ledd av en kvinna som är övertygad om att pojken är antikrist.

Titel: Snap Decision
Originaltitel: Crime and Punishment
Regissör: Joseph Sargent
År: 1998
Brott och straff

Richard Bradford, Belinda Bauer, Jack Kehoe, Bruce Greenwood, Grace Zabriskie, Jarrett Lennon, Carel Struycken, Kelli Maroney

Jeffrey Obrow, Stephen Carpenter

Thriller, Skräck

Med i listor: Dean R Koontz
Diskussioner om Sekten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sekten (8 st)
Bumbi78 (Anmäl)   23/6 2015
Koontz eller ej, detta är ett sunkigt hantverk om en tokig sekt som jagar antikrist som tydligen tagit formen av en till synes cancerogen unge. Det tidiga 90-talets intåg i rysargenren förde inte med sig mycket gott och här har vi ett exempel på det. Storyn håller ändå ihop sig hjälpligt, så en 2:a får den.
Mistlake (Anmäl)   16/5 2012
Koontz tenderar att ta bra idéer och sedan skriva samma bok om och om igen baserat på dem. Sedan dyker det upp filmmakare som tar bort större delen av den goda idén och följaktligen står där med samma gamla smörja. Den här filmen är inget undantag.
janne (Anmäl)   28/6 2006
Jag gillar nog boken bättre än den här filmen, fast det var ett tag sedan jag såg filmen.Kanske borde jag se den igen och se om mitt omdöme om filmen blir bättre.
Charon (Anmäl)   25/1 2006
Koontz böcker gör sig inte riktigt på film. Det går inte att bygga upp den spänning som Koontz skapar i sina böcker på film... tyvärr.
W.Andersson (Anmäl)   20/6 2005
äsch... Taskigt hantverk och en medioker story...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sekten