Semi-Pro

Originaltitel: Semi-Pro
Regissör:Kent Alterman
Utgivningsår:2008

Om Semi-Pro:

Jackie Moon äger det halvprofessionella basketlaget Tropics i Flynt i Michigan. Hittills har laget inte vunnit en enda match. Gruppen de spelar i ska ha upp fyra lag i den nationella basketligan och när Tropics fortsätter att förlora går Monix, en kille med en alldeles speciell attityd, med på att träna dem. Är han mannen som kan få förlorarna Tropics att förvandlas till vinnare?

Titel: Balls Out
Regissör: Josh Gordon, Will Speck
År: 2007
Genre: Komedi
Blades of Glory

Will Ferrell, Woody Harrelson, André Benjamin, Maura Tierney, DeRay Davis, Josh Braaten, Jay Phillips, Peter Cornell, Will Arnett, David Koechner, Kristen Wiig, Ed Helms, Jackie Earle Haley, Jason Sudeikis, Rob Corddry, Andy Richter, Matt Walsh

Scot Armstrong

Komedi

Recension Semi-Pro

- Melvin Udall sätter betyg 3 och skriver:
Handlingen i Semi-Pro är, som kanske framgår, inte särskilt uppseendeväckande: ett i ärlighetens namn kasst lag får en sista chans att visa vad de går för och inser att det kan vara svårare än de trott. Dessutom börjar Will Ferrells komedistil kännas lite tjatig. Jag tycker att Anchorman var en toppenfilm visserligen, och visst fanns det roliga bitar i Talladega Nights. Men allt hans gapande, skrikande...

Recension av Semi-Pro - Läs hela!

Med i listor: Basket
Diskussioner om Semi-Pro  (0 diskussioner)
Kommentarer om Semi-Pro (180 st)
deswhip (Anmäl)   1/3 2018
Det är typisk Will Ferrell humor men faktiskt ovanligt bra på det sättet att de liksom hållit igen lite ändå, det är en ganska avslappnad skön stämning genom filmen (om man jämför med Will Ferrells standard). Jag tyckte om det, dessutom är filmen så 100% positiv och full med kärlek så man kan ju inte annat än att må bra av att se den. Den här konsekvent simpla stilen och positiva karaktären gör filmen speciell faktiskt, därav ett högt betyg. Jag skrattade högt till björnfajten och revolverscenen var också riktigt rolig, fint hopknutet på slutet.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
löjlig
wasteoftime (Anmäl)   11/9 2016
Vad ska man säga om det här? Det är inte bra. Det är inte dlåigt. Det är inte roligt. Det är inte tråkigt. Eller ja, ibland är det roligt, ibland är det inte så roligt. Will Ferrell är ju som för det mesta sevärd i alla fall. Det känns som att den här, liksom en del andra filmer med honom har en hel del potential, eller ja, mer än vad det blir, för att det ska vara som det är. Lite för stöpt efter mall helt enkelt. En stabil etta med 0,1 på SH-skalan.
Bloodcolored (Anmäl)   31/1 2015
Standard Ferrell.
Krille80 (Anmäl)   1/1 2015
För mig är Will Ferrell den absolut roligaste skådespelande komikern. I denna film gör han mig inte heller besviken även om filmen i sig inte kan räknas till en av hans allra starkaste kort som t.e.x. Anchorman. Sportfilmskomedier är ofta en genre som fungerar bra på mig och filmen är absolut underhållande och jag kommer med stor säkerhet återvända flera gånger men samtidigt har den sina ojämna stunder. Den blandar sanslöst roliga delar med stunder som inte fungerar så bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Semi-Pro
Se filmen