Serena

Originaltitel: Serena
Regissör:Susanne Bier
Utgivningsår:2014

Om Serena:

Det är svåra tider för företag under 1930-talets finanskris i USA. Framtiden för George Timbertons skogsbruksimperium kompliceras ytterligare efter ett impulsivt giftermål med Serena.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Renny Rye
År: 2011
Genre: Drama, Kriminalare, Mysterium
Morden i Midsomer - A Sacred Trust

Bradley Cooper, Jennifer Lawrence, Rhys Ifans, Toby Jones, David Dencik, Sean Harris, Ana Ularu, Sam Reid, Kim Bodnia, Blake Ritson, Michael Ryan (I), Charity Wakefield, Bodil Jørgensen, Ned Dennehy, Christian McKay

Christopher Kyle

Drama

USA, Frankrike, Tjeckien
Diskussioner om Serena  (0 diskussioner)
Kommentarer om Serena (15 st)
FUR (Anmäl)   17/8 2016
lawrence levererar, men i övrigt inte mycket att ha :/
Christofer (Anmäl)   24/4 2016
Inte världens bästa manus och inte alls lika gripande som jag hade hoppats. Dock helt ok underhållning. Däremot märkliga cameos av Kim Bodina
ViolaIngeborg (Anmäl)   30/12 2015
J-Law är bra. Filmen är dynga.
Barneyk (Anmäl)   3/11 2015
Väldigt konstig film. Susanne Bier är ju en regissör vars filmer jag brukar gilla väldigt mycket. Det är otroligt snygga miljöer men det är också det enda som är riktigt bra. Perspektivet i filmen är konstigt till att börja med, den rika markägaren som utnyttjar desperata arbetslösa i USA under depressionen känns inte som det mest sympatiska perspektiv. Det lyfts aldrig och blir intressant heller. Cooper och Lawrenca är båda bra men har absolut ingen som helst kemi. Men det läggs knappa 10 sekunder på att etablera deras relation så det är inte så konstigt. Alla konflikter som uppstår därefter blir bara tomma och menlösa. Inte direkt tråkig och snygga miljöer gör det ändå till en helt okej film.
tildiz6 (Anmäl)   19/10 2015
Jennifer Lawrence är fett bra i den här men manuset är skitkonstigt
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Serena