Betyg idag: 1 127 Besökare idag: 4 443

Originaltitel: Serenity
Regissör:Joss Whedon
Utgivningsår:2005

Om Serenity:

Kapten Malcolm Reynolds, en härdad veteran på förlorarsidan i ett galaktiskt inbördeskrig, lever numera på sitt skepp Serenity. Han är ledare för ett litet och udda gäng, men när Mal plockar upp två nya passagerare – en ung läkare och dennes telepatiska syster – får han med sig mer än vad han räknat med. Nykomlingarna har flytt från koalitionen som härskar i universum och Serenity befinner sig därmed mitt emellan Alliansens oövervinnerliga krigsmaskin och Reavers fruktansvärda vrede – och dessutom lurar en annan fara i rymdskeppets inre.

Titel: Guardians of the Galaxy
Originaltitel: Guardians of the Galaxy
Regissör: James Gunn (II)
År: 2014
Regissör: JJ Abrams
År: 2009
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Star Trek

Nathan Fillion, Gina Torres, Alan Tudyk, Morena Baccarin, Adam Baldwin, Jewel Staite, Sean Maher, Summer Glau, Ron Glass, Chiwetel Ejiofor, David Krumholtz, Michael Hitchcock, Sarah Paulson, Yan Feldman, Rafael Feldman, Nectar Rose, Tamara Taylor

Joss Whedon

Action, Äventyr, Science Fiction

Firefly - The Movie

Recension Serenity

- marfil sätter betyg 5 och skriver:
Joss Whedon, känd bland annat som skaparen av ”Buffy”, gjorde häromåret en science fiction-serie på TV i USA som hette ”Firefly” (serien gick för övrigt på TV400 här i Sverige förra året, men själv missade jag den). Programmet gick bara i en säsong innan det lades ner, men den hann bygga upp en mycket stor skara fans. Whedon fick sedermera chansen att göra denna fristående fortsättning på TV-serien...

Recension av Serenity - Läs hela!

Diskussioner om Serenity  (0 diskussioner)
Kommentarer om Serenity (590 st)
Albin92 (Anmäl)   14:48 5/5
Såg tv-serien (Firefly) precis innan filmen och tyckte att serien var riktigt bra. Filmen var dock inget vidare.. saknades den där "känslan" som fanns i serien och var ganska flummig. Kan tänka mig att filmen uppfattas som ännu sämre för dom som inte sett serien innan. Ett tips till dom som tänkt se filmen och som inte sett serien är att kolla första dubbelavsnittet i serien först och om ni inte gillar den så skippa att kolla resten av serien samt filmen!
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Starkbröl (Anmäl)   6/1 2017
En svårt överskattad serie av en ofattbart överskattad regissör fick bli en långfilm. Bara fans kan glädja sig åt denna mediokra skapelse.
FabianBom (Anmäl)   27/4 2016
har ej sett tv-serien, men filmen är helt ok underhållande, men Fillion är bäst som rick castle.
cannibalrice (Anmäl)   6/3 2016
Jag tror det krävs att man sett tv-serien för att uppskatta filmen, vilket jag inte har, alltså blir handlingen och karaktärerna helt obegripliga.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Serenity