Bröllopskaos

Originaltitel: Qu'est-ce qu'on a fait au Bon Dieu?
Regissör:Philippe de Chauveron
Utgivningsår:2014

Om Bröllopskaos:

Claude och Marie Verneuil, ett traditionellt och katolskt överklasspar, har fyra döttrar. Även om de alltid försöker visa att de är fördomsfria, tycker de fortfarande att det var svårt när deras första dotter gifter sig med en muslim, deras andra en judisk man och deras tredje en kines. Nu har de höga förhoppningar att yngsta dottern gifter sig i deras kyrka.

Titel: Brudens far
Regissör: Lasse Hallström
År: 2014
Genre: Drama, Komedi
100 steg från Bombay till Paris

Christian Clavier, Chantal Lauby, Ary Abittan, Medi Sadoun, Frédéric Chau, Noom Diawara, Frédérique Bel, Julia Piaton, Emilie Caen, Elodie Fontan, Pascal N'Zonzi, Salimata Kamate, Tatiana Rojo, Loïc Legendre, Elie Semoun, Nicolas Buchoux, David Salles

Philippe de Chauveron, Guy Laurent

Komedi

Serial (Bad) Weddings

Frankrike
Diskussioner om Bröllopskaos  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bröllopskaos (24 st)
annri9 (Anmäl)   23/6 2017
Komisk film. Är man på rätt humör så blir det en hel del skratt.
gjoob (Anmäl)   15/7 2016
Under stora stunder underhållande. Att det sedan kommer det obligatoriska tillrättaläggandet för att bevisa filmskaparnas oskuld och välvilja kan man ha överseende med då många skämt faktiskt är väldigt roliga.
ulpe01 (Anmäl)   25/3 2016
Humor kring stereotyper och rädsla för det man är obekant med. Inget nytt under solen liksom. Har ändå något som charmar mig lite, kanske är det något så enkelt som språket... En ganska svag trea.
annihilat0r (Anmäl)   14/11 2015
"Qu'est-ce qu'on a fait au Bon Dieu?" har en speciell, aningen snusförnuftig, humor med kapacitet att träffa tittare helt rätt. Den träffade just mig halvbra. En tramsig men småtrevlig berättelse.
Robodan (Anmäl)   30/10 2015
Lite mossig och ett väldigt hastigt och tillrättalagt slut, men långa stunder rolig tycker jag. Det är för mig fördomsfullheten och att de ser dumma stereotyper man skrattar åt, inte stereotyperna i sig. Det blir pinsamt och lite befriande med den franska konservativa inställningen till allt som är nytt och främmande. Filmen vill ändå säga att vi bara är människor, fast på ett lite hafsigt och flamsigt sätt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bröllopskaos
Se filmen