Seven Blood-stained Orchids

Originaltitel: Sette orchidee macchiate di rosso
Regissör:Umberto Lenzi
Utgivningsår:1972

Om Seven Blood-stained Orchids :

En riktig giallo med en klichéartad mördare i svart rock, svarta handskar och sylvass stillett. Filmens antagonist springer omkring i Italien och har ihjäl vackra kvinnor på löpande band samt lämnar mystiska medaljonger efter sig. Antonio Sabato är mannen i de rutiga kostymerna och tajta byxorna som försöker lösa fallet med medaljongmördaren. Under Sabatos jakt träffar han på heroinhippies, brajbögar och allmänt skumma typer.

Titel: Med spindelns gift
Originaltitel: La tarantola dal ventre nero
Regissör: Paolo Cavara
År: 1971
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
Med spindelns gift
Titel: I skräckens klor
Originaltitel: I tre volti della paura
Regissör: Mario Bava
Originaltitel: Letzte Worte
Regissör: Werner Herzog
År: 1968
Last Words

Pier Paolo Capponi, Antonio Sabato, Marisa Mell, Rossella Falk, Marina Malfatti, Claudio Gora, Gabriella Giorgelli, Uschi Glas

Umberto Lenzi, Roberto Gianviti

Thriller

Italien, Västtyskland
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Seven Blood-stained Orchids  (0 diskussioner)
Kommentarer om Seven Blood-stained Orchids (20 st)
anticosmicdawn (Anmäl)   24/7 2016
Svarta handskar? Ja, tack. Denna klassiker anser jag vara i höjd med Argento och Fulci. Skönt motiv, musik som fastnar dagar efter du har sett den, råcoola Capponi och snygga mord. Se till att den får en Blu-Ray utgåva någon!
Punkliv (Anmäl)   5/4 2015
Snyggt foto, dito scenografi och bra musik, som nästan alltid i genren. Håller ett bra tempo och blir aldrig någonsin tråkig, men når heller aldrig några riktigt höga toppar.
ulke666 (Anmäl)   12/2 2012
Umberto tycker även att denna film inte alls är banal som typ alla andra i genren. Dessutom vill han poängtera att han inte härmat Argento genom att låta mördaren vara klädd i svart - han vill bara vara ärlig mot publiken. Nåja, filmen är faktiskt bra.
ketto (Anmäl)   30/1 2012
"A great moment in cinema" - Umberto Lenzi om filmen. Det var också i den här filmen som Lenzi uppfann borren som mordvapen i film. Filmen var väl ok tycker jag, men sticker inte ut i mängden med liknande filmer.
Kriffot (Anmäl)   22/8 2011
Standard giallo som bjussar på endel dekadens och tveksam logik, som sig bör!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Seven Blood-stained Orchids