Severance - Teambuilding

Originaltitel: Severance
Regissör:Christopher Smith
Utgivningsår:2006

Om Severance - Teambuilding:

En buss med fem män och två kvinnor, alla anställda på säljavdelningen hos den internationella vapentillverkaren Palisade Defence, som har levererat vapen till de flesta internationella konflikterna under de senaste 75 åren, har precis lämnat Budapest med riktning mot bergen. Företagets VD har inkvarterat dem i firmans egen lyxiga stuga och de ser fram emot en härlig helg tillsammans. Men planerna ändras drastiskt när något väldigt oväntat inträffar.
Se filmen på Headweb

Regissör: John Landis
År: 2006
Genre: Thriller, Skräck
Masters of Horror - Family

Danny Dyer, Laura Harris, Tim McInnerny, Toby Stephens, Claudie Blakley, Andy Nyman, Babou Ceesay, David Gilliam, Judit Viktor, Juli Drajkó, Sándor Boros

James Moran, Christopher Smith

Komedi, Thriller, Skräck

Storbritannien, Tyskland, Ungern
Med i listor: Fantastisk Filmfestival 2007
Diskussioner om Severance - Teambuilding  (0 diskussioner)
Kommentarer om Severance - Teambuilding (153 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
DrJW (Anmäl)   25/10 2015
Kunde ha varit i samma stil som Shaun of the Dead, fast med slasher genre istället för zombies. Tror den försöker vara de, men misslyckas tyvärr. Har sina stunder, men den här var ojämn.
Krille80 (Anmäl)   14/1 2015
Med undantag av de klassisk skräckfilmerna i filmhistorien så krävs det att genren blandas upp med andra genrer för att jag ska uppskatta dem. Denna film lovade t.ex. en skräckkomedi. Tyvärr är komedin praktiskt taget osynlig vilket för mig innebär en skräckfilm som dessutom kommer med sparsam budget och varken imponerande insatser hos skådespelare eller regissör. Inte en katastrof men heller inget för mig helt enkelt.
Solidus (Anmäl)   15/4 2014
Idén om en grupp medarbetare som ska genomgå teambuilding i naturen, men som slutar med att de blir jagade av mördare är tilltalande. Tyvärr känns filmen halvdan och slarvig. Majoriteten av komediinslagen är tråkiga och anledningen till att de blir jagade har jag svårt för att köpa. Dock ska det sägas att ”Severance” aldrig blir usel, utan det är en medelmåttig skräckkomedi som hade behövts mer genomarbetning. Svagt godkänt.
Bumsi (Anmäl)   23/1 2014
Jag uppskattar en film som försöker blanda en komedifilm med en skräck/gorefilm. Denna lyckas dock inte riktigt. Det blir lite för många tvära omotiverade kast mellan de olika stämningarna. Hade iden bearbetats ytterligare kunde detta ha blivit en kultklassiker
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Severance - Teambuilding