Sex dagar sju nätter

Originaltitel: Six Days Seven Nights
Regissör:Ivan Reitman
Utgivningsår:1998

Om Sex dagar sju nätter:

En kvinna på semester med sin fästman hamnar i ett flygplan med en våghalsig pilot. De två bli strandsatta på en öde ö efter ett oväder ha tvingat ner dem. Där retar de sig på varandra men så småningom lär de sig att leva med varandra.

Titel: Den vilda jakten på stenen
Originaltitel: Romancing the Stone
Regissör: Robert Zemeckis
År: 1984
Genre: Komedi, Action, Romantik, Äventyr
Den vilda jakten på stenen
Titel: Swept Away
Regissör: Jean-Paul Rappeneau
År: 1975
Genre: Drama, Komedi
En brud på halsen

Harrison Ford, Anne Heche, David Schwimmer, Jacqueline Obradors, Temuera Morrison, Allison Janney, Douglas Weston, Cliff Curtis, Danny Trejo, Ben Bode, Derek Basco, Amy Sedaris

Michael Browning

Komedi, Action, Romantik, Äventyr

Diskussioner om Sex dagar sju nätter  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sex dagar sju nätter (237 st)
Bumbi78 (Anmäl)   09:22 6/1
Schwimmer förstör mer än han tillför, men i övrigt gillar jag den här banala historian. Småmysigt och rätt kul rätt igenom med stiliga miljöer. Kanske betyget blivit annat om man sett den en annan årstid *L*
Rai (Anmäl)   30/1 2018
Usel film på alla plan!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
dafreakish (Anmäl)   16/7 2016
Att säga att det här är en bra film är ju självklart att ljuga. Men egentligen kanske filmen i sig inte förtjänar en etta. Det som gör att den ändå får det är några av filmhistoriens mest irriterande karaktärer. En trio skräp skildrade av Heche, Ford och Schwimmer. Vem tycker om dem i den här filmen? Bedrövligt.
Dream (Anmäl)   7/4 2016
En historia som delvis beskriver Hollywood livet, en gammal gubbe och en ung kvinna hamnar på en öde ö, kvinnan tycker han är en mes för att han är macho, hon själv är en blondin från storstaden som på ön behöver hans hjälp! Hade en låginkomsttagare eller medelklass gubbe gjort på samma sätt i verkligheten mot en ung kvinna, hade han blivit anmäld för trakasseri och ofredande! En mycket äcklig film som man klarar sig utan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sex dagar sju nätter