Sex i elden

Originaltitel: There's No Business Like Show Business
Regissör:Walter Lang
Utgivningsår:1954

Om Sex i elden:

Molly och Terence Donahue utgör tillsammans med sina tre barn vaudevillesällskapet The Five Donahues. Sonen Tim träffar den ambitiösa showartisten Vicky och plötsligt börjar familjen falla samman.

Titel: Jesus Christ Superstar
Regissör: John Landis
År: 1980
Genre: Komedi, Kriminalare, Äventyr
Blues Brothers

Ethel Merman, Donald O'Connor, Marilyn Monroe, Dan Dailey, Johnnie Ray, Mitzi Gaynor, Richard Eastham, Hugh O'Brian, Frank McHugh, Rhys Williams, Lee Patrick, Eve Miller, Robin Raymond, Lyle Talbot, George Melford

Lamar Trotti, Phoebe Ephron, Henry Ephron

Musikal

Diskussioner om Sex i elden  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sex i elden (32 st)
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
Krystad titel. Det måste man få tycka, men tankarna gick nog lite annorlunda på 50-talet. Originaltiteln på musikalen var ”There’s no business like show business”, och det låter ju lite mer igenkännande. Storyn som knyter ihop show numren är svag men visst det är kul att se de pampiga shownumren i original med hög teknisk kvalitet. Förutom There’s no business…… finns nummer som Alexanders ragtime band och mycket annat. Kompositör till det hela är legendaren Irving Berlin.
Albion (Anmäl)   19/9 2015
Gräsligt tunt och nära på vämjeligt. Därför känns det lite konstigt att en så pass dålig produktion fört fram en sådan megahit som There's no business like showbusiness. Marilyn Monroe då? I filmen används hon flitigt och lite överraskande tydligt, på gränsen till plumpt, som den sexikon hon gjorde sig känd som. Betyget blir bara en svag 2; a, dvs 2-
Krille80 (Anmäl)   5/1 2015
Denna film fungerade mindre effektfullt på mig än vad jag hade förväntat mig. Dels tycker jag att filmen aldrig lyckats hitta en tillräckligt bra balans mellan musik - och dansinslagen sett till dialog och handling. Dels tycker jag att man slarvar bort Marilyn Monroe här. Det är dock ingen brist på talangfulla och skickliga underhållare och filmen bjuder på några snygga och sevärda scener med koreografi, scenografi och foto som fungerar. Jag hade dock hoppats på mer och bättre. 3-
ilBrutto (Anmäl)   4/11 2013
Får en tvåa för de vackra Technicolor färgerna, resten var helt olidligt!
AmyTatti (Anmäl)   1/12 2012
Filmen är uppbygd som en musikal av Irving Berlin-sånger, består mest av sångnummer. Historien är platt, funkar inte riktigt för mig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sex i elden