Sex, lögner och videoband

Originaltitel: Sex, Lies, and Videotape
Regissör:Steven Soderbergh
Utgivningsår:1989

Om Sex, lögner och videoband:

En självupptagen advokat får kalla handen av hustrun och tar svägerskan till älskarinna. Gamla skolpolaren kommer på besök, men vännen är inte den han en gång var.

Titel: Arbetarklassen kommer till paradiset
Regissör: Wim Wenders
År: 1984
Genre: Drama, Roadmovie
Paris, Texas

Andie MacDowell, Peter Gallagher, James Spader, Laura San Giacomo, Ron Vawter, Steven Brill

Steven Soderbergh

Drama

Med i listor: Guldpalmer
Diskussioner om Sex, lögner och videoband  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sex, lögner och videoband (120 st)
Jansmyr (Anmäl)   4/5 2018
Alla riktigt bra filmer prioriterar brottsycken ur genuina människors liv och existentiella frågeställningar över underhållning. Men bara för att man fokuserar på drama snarare än underhållning betyder det inte att man gör en bra film, här är ett exempel. Få, intressanta karaktärer interagerar med varandra på ett sätt som i slutändan inte blir vidare intressant. Terapiscenerna och scenen där Macdowell sätter ned foten var roliga, annars brister filmen i både charm och engagemang.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
supermancover (Anmäl)   30/9 2017
Efter en och en halv månad måste jag höja, den var för bra för en fyra.
supermancover (Anmäl)   7/8 2017
Men åh, det var seriöst en femma tills sista fem minutrarna. Jävlar var nära det var att jag satte en femma. Hepp. Kanske ändrar mig senare, men nu blev det "bara" en stark fyra.
Ful_fisk (Anmäl)   18/6 2015
Intressant film, stilig uppgörelse med medelklassdrömmen. Lite spretig kanske, men klart sevärd. James Spader blev väldigt rosad för sin roll, men själv tycker jag nog ändå att det är Andie MacDowell som skiner starkast i den fina rolluppsättningen. Stark trea och potentiell växare.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sex, lögner och videoband