Shaft

Originaltitel: Shaft
Regissör:John Singleton
Utgivningsår:2000

Om Shaft:

Shaft är mörkhyad polis i en kår där korruptionen är utbredd och mörkhyade inte är lika värda. Shaft spelar därför efter egna regler och lyckas förstås hela tiden (nyinspelning, orginalet dateras 1971).

Titel: Mitt namn är Shaft
Regissör: Christian Duguay
År: 2000
Genre: Action, Thriller
Art of War

Toni Collette, Christian Bale, Samuel L Jackson, Vanessa L Williams, Jeffrey Wright, Busta Rhymes, Dan Hedaya, Josef Sommer, Richard Roundtree, Philip Bosco, Pat Hingle, Daniel von Bargen, Lynne Thigpen

Ernest Tidyman, John Singleton, Richard Price, Shane Salerno

Action, Kriminalare

Tyskland, USA

Recension Shaft

- T-1000 skriver:
John Singelton har efter "Boyz in the Hood" slagit stort genom Hollywood. Hans filmer har hyllats av kritikerna. Vissa av de har ett viktigt budskap. Nu, väg in det goda 2000-talet, ville han göra nyinspelning av "Shaft". Denna gång med avancerat teknik. Den nya Shaft (Richard Dountree är tillbaka i sin ursprunliga roll) är lika hård och tuff som den förra. här spelas han av Samuel L Jackson, som...

Recension av Shaft - Läs hela!

Med i listor: Blaxploitation
Diskussioner om Shaft  (0 diskussioner)
Kommentarer om Shaft (247 st)
dudson (Anmäl)   13:52 21/1
Njaee inte lika cool som orginalet då den är kult klassiker inom blaxo -genren. Styrkan med denna version är skådespelarna. Jackson & Bale, Då bägge gör en grym insats, Roundtree hade då verkligen inte samma karisma som Samuel!.Märks åxå att tidens tand har bitit rejält på denna version. Modet snyggt/Noot#).Tufft göra en skaplig nyversion ändå" Creed till det/
Filmfantast86 (Anmäl)   13/10 2017
ingen höjdare
Artifact (Anmäl)   1/5 2017
Får en trea eftersom det är lite roligt att Shaft bara är cool hela tiden. Annars ingen bra film.
Stygga-Vargen (Anmäl)   29/10 2016
Samuel L. Jackson, Toni Collette och Christian Bale gör ju bra ifrån sig. Filmen i sig är dock riktigt dålig. I skrivande stund har jag inte sett originalet så vilken version som är bäst kan jag inte yttra mig om.
Sarakin76 (Anmäl)   17/10 2016
kul musikk