Shame

Originaltitel: Shame
Regissör:Steve McQueen (III)
Utgivningsår:2011

Om Shame:

New York-bon Brandon är en stilig kontorsslav i trettioårsåldern som är beroende av sex. Han förför utan större ansträngning nya kvinnor dagligen och konsumerar enorma mängder porr; såväl hemma som under arbetstid. En dag överraskas han när yngre systern Sissy dyker upp i hans lägenhet då hon inte har någonstans att bo. Systerns närvaro ställer hans liv på ända och vi förstår att syskonen bär på tragiska barndomsminnen som grundat deras självdestruktiva beteende.

Titel: Don Jon
Regissör: Stanley Kubrick
År: 1999
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
Eyes Wide Shut

Michael Fassbender, Carey Mulligan, James Badge Dale, Nicole Beharie, Alex Manette, Lucy Walters, Elizabeth Masucci, Amy Hargreaves, Anna Rose Hopkins, Mari-Ange Ramirez, Loren Omer, Calamity Chang, DeeDee Luxe

Steve McQueen (III), Abi Morgan

Drama, Vuxenfilm

Storbritannien

Recension Shame

- jotnan sätter betyg 5 och skriver:
I skuggan av den flerfaldigt hyllade 12 years a slave är det lätt att glömma att regissören Steve McQueens faktiskt gjort andra filmer. En heter Hunger som jag kan rekommendera för alla, den senare är Shame. Shame har fått, om än bra recensioner, inte fullt lika mycket beröm som de andra. Finns det någon anledning till detta, eller har Shame inte fått vad den förtjänar? På en tunnelbana sitter en...

Recension av Shame - Läs hela!

Med i listor: Vuxenfilm Top 50
Diskussioner om Shame  (0 diskussioner)
Kommentarer om Shame (221 st)
alerhe (Anmäl)   12:29 4/6
Fotot i denna filmen är så sjukt snyggt. Om jag bara hade gått på storyn så hade filmen fått en 3a, men fotot, Michael Fassbenders och Carey Mulligans riktigt starka skådespeleri lyfter filmen.
YouAreNrIchi (Anmäl)   10/3 2018
Den här överraskade väldigt mycket. Stark film, blev ganska illa berörd, men på ett bra sätt!
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Rift (Anmäl)   4/6 2017
Jaha, han är en sexmissbrukare utan något liv, och sen? Det leder ingen vart. Långtråkigt.
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
Shame är en överskattad film om självhat och sexmissbruk. I centrum står den personlighetsbefriade Brandon (gestaltad av Michael Fassbender). Det hela är mycket jobbigt att se. Om jag ska plussa något så får det bli härliga Carey Mulligan som syster Sissy och det schysta fotot
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Shame
Se filmen