Shame

Originaltitel: Shame
Regissör:Steve McQueen (III)
Utgivningsår:2011

Om Shame:

New York-bon Brandon är en stilig kontorsslav i trettioårsåldern som är beroende av sex. Han förför utan större ansträngning nya kvinnor dagligen och konsumerar enorma mängder porr; såväl hemma som under arbetstid. En dag överraskas han när yngre systern Sissy dyker upp i hans lägenhet då hon inte har någonstans att bo. Systerns närvaro ställer hans liv på ända och vi förstår att syskonen bär på tragiska barndomsminnen som grundat deras självdestruktiva beteende.

Titel: Don Jon
Regissör: Stanley Kubrick
År: 1999
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
Eyes Wide Shut

Michael Fassbender, Carey Mulligan, James Badge Dale, Nicole Beharie, Alex Manette, Lucy Walters, Elizabeth Masucci, Amy Hargreaves, Anna Rose Hopkins, Mari-Ange Ramirez, Loren Omer, Calamity Chang, DeeDee Luxe

Steve McQueen (III), Abi Morgan

Drama, Vuxenfilm

Storbritannien

Recension Shame

- annihilat0r sätter betyg 5 och skriver:
Skam är ett ohyggligt fenomen som kräver behandling i form av samtal mellan öppna hjärtan, egenförlåtelse av de skamfulla handlingar man genomfört och ett medvetet accepterande av den individ man faktiskt är. Behandlingen är minst sagt lättare beskriven än genomförd.

Recension av Shame - Läs hela!

Med i listor: Vuxenfilm Top 50
Diskussioner om Shame  (0 diskussioner)
Kommentarer om Shame (220 st)
YouAreNrIchi (Anmäl)   18:13 10/3
Den här överraskade väldigt mycket. Stark film, blev ganska illa berörd, men på ett bra sätt!
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Rift (Anmäl)   4/6 2017
Jaha, han är en sexmissbrukare utan något liv, och sen? Det leder ingen vart. Långtråkigt.
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
Shame är en överskattad film om självhat och sexmissbruk. I centrum står den personlighetsbefriade Brandon (gestaltad av Michael Fassbender). Det hela är mycket jobbigt att se. Om jag ska plussa något så får det bli härliga Carey Mulligan som syster Sissy och det schysta fotot
BSBully (Anmäl)   16/8 2016
Wow, vilken fantastiskt kass rulle. Det är väldigt sällan 1:an kommer fram, men det här va då klappkasst å det grövsta.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Shame
Se filmen