Shampoo

Originaltitel: Shampoo
Regissör:Hal Ashby
Utgivningsår:1975

Om Shampoo:

Det är den 4:e november 1968 och kvällen för presidentvalet i USA. I Beverly Hills finner vi den uppskattade damfrisören George som gärna vill öppna eget. George har ett antal damer som han umgås med.

Titel: Allt du skulle vilja veta om sex men varit för skraj för att fråga
Originaltitel: Everything You Always Wanted to Know About Sex But Were Afraid to Ask
Regissör: Woody Allen
År: 1972
Genre: Komedi
Allt du skulle vilja veta om sex men varit för skraj för att fråga
Titel: Den stora stöten
Originaltitel: Harry Munter
Regissör: Kjell Grede
År: 1969
Harry Munter

Warren Beatty, Carrie Fisher, Goldie Hawn, Julie Christie, Lee Grant, Jack Warden, Ann Weldon, Tony Bill

Warren Beatty, Robert Towne

Komedi, Romantik

Diskussioner om Shampoo  (0 diskussioner)
Kommentarer om Shampoo (25 st)
Barneyk (Anmäl)   18:04 12/1
Verkligen skittråkig! Ska tydligen vara mycket satir över det politiska läget och kring 60-talets sexualsyn och massa andra saker, det gjorde mig ändå lite intresserad trots att den till ytan verkade ointressant. Men det mesta gick mig helt förbi och detta är verkligen bara ointressant och menlöst för min del.
KyLLo (Anmäl)   29/3 2017
En småcharmig film om en frisör som inte kan tygla sina lustar. Känns aningen lång.
lekke (Anmäl)   21/10 2016
Nä, den här gav mig inte mycket. Det mest intressanta att titta på är Beattys konstanta knullrufs.
Albion (Anmäl)   26/6 2016
Viss underhållning men alltför lättsam och lössläppt för min smak. Kul att se flera gamla goda skådespelare när det begav sig i alla fall. Betyget blir en stark 2;a dvs 2+
Dele (Anmäl)   7/8 2013
En charmig och underhållande dramakomedi med lyckat persongalleri.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Shampoo