Shanghai Kiss

Originaltitel: Shanghai Kiss
Regissör:Kern Konwiser, David Ren
Utgivningsår:2007

Om Shanghai Kiss:

En asiat-amerikansk skådespelare, bosatt i Los Angeles, tvingas leta upp sina rötter när han får ärva sin farmors hus i Shanghai.

Titel: Manhattan
Regissör: Mike Binder
År: 2006
Genre: Drama, Komedi, Action
Man About Town

Timothy Bottoms, James Hong, Kelly Hu, Byron Mann, Hayden Panettiere, Summer Altice, Ken Leung, Spencer Redford, Joel David Moore, Kathleen Lancaster, Oliver Yan

David Ren

Drama, Komedi, Romantik

Diskussioner om Shanghai Kiss  (0 diskussioner)
Kommentarer om Shanghai Kiss (28 st)
Dele (Anmäl)   2/9 2014
Inte särskilt originell, men en ganska trevlig och sympatisk historia.
gubben viktor (Anmäl)   9/6 2013
O hjälp vilka höga betyg! Det här är ju ett riktigt bottenskrap! Jag är ingen filmvetare men här måste det handla om en mix av dåligt manus, dåligt regi och dåligt skådespeleri, framför allt från huvudrollsinnehavaren (kinesen). När han gick undan för att skälla på sig själv i en spegel fick jag nog. Han spände blicken i sin spegelbild och pratade frenetiskt jättefort och jättetyst. Textremsan översatte inte ens vad ha sa. (Jo. Riktig hyrfilm) Huh! Jag fick rysningar över hela kroppen. Det GICK inte att fortsätta se filmen efter det.
Rixn (Anmäl)   8/11 2011
Klar 5a för att den visar så mycket av Shanghai, fast jag är ju lite färgad i mitt omdöme då jag bor där. En 4a sammantaget får det bli ändå - den lyfter lite på förlåten om problematik i det moderna Kina. Fast det bara skrapar på ytan är det intressant skildring. Jag väntar på fler filmer som tar vid, och då blir den här bra som fond till dem.
yrkeschaufföre (Anmäl)   22/6 2011
Omoget och brådmoget mötas här. I en fantastisk kärlekshistoria kryddad med en nypa asiatisk visdom.
FilmJoey (Anmäl)   1/2 2011
En bagatell i jämförelse med Woody Allens Manhattan som den är uppenbart inspirerad av, men samspelet mellan Leung och Panettiere funkar fint.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Shanghai Kiss