Betyg idag: 1 464 Besökare idag: 7 004

Shaolin Hand Lock

Originaltitel: Shi zi mo hou shou
Regissör:Ho Meng-hua
Utgivningsår:1978

Om Shaolin Hand Lock:

Li Cheng-ying beger sig till Thailand för att hitta sin faders mördare. Saker och ting kompliceras då hans syster dyker upp, också hon ute efter hämnd.

Dick Wei, Austin Wai, Lo Lieh, Kara Hui, David Chiang, Chen Ping, Karen Yeh, Chan Wai-man

Ni Kuang

Action

Shaolin Handlock

Hongkong

Recension Shaolin Hand Lock

- niebaotan sätter betyg 3 och skriver:
”Shaolin Hand Lock” är en relativt sedvanlig hämndhistoria där Kung-Fu mästaren Li Bai (Dick Wei) i ett tidigt skede möter sin baneman. Bakom mordet ligger den förnäme Lin Hao (Lo Lieh) som har sitt residens i Bangkok, Thailand. Detta blir Lin Bai’s son, slagkämpen Li Cheng-ying (David Chiang), varse om och beger sig dit med vedergällning i sinnet. För att komma nära Lin Hao, som ständigt är omgiven...

Recension av Shaolin Hand Lock - Läs hela!

Diskussioner om Shaolin Hand Lock  (0 diskussioner)
Kommentarer om Shaolin Hand Lock (6 st)
Zebulonm (Anmäl)   20:16 21/1
Rätt okey
Ful_fisk (Anmäl)   27/10 2014
Gemytlig kung fu-rulle. Högt tempo och fina fighting-scener.
tilapia (Anmäl)   29/12 2008
väldigt standard kung fu-rulle, kanske med lite bättre produktionsvärden än vanligt...
XenoMorph (Anmäl)   28/1 2007
Svårt att tänka sig filmen utspela sig under 70-talet. Blev helt förvånad när jag såg lastbilar och motorcyklar en bit in i filmen.
foppa99 (Anmäl)   15/1 2007
medelmåttig