Sharpe's Mission

Originaltitel: Sharpe's Mission
Regissör:Tom Clegg
Utgivningsår:1996

Om Sharpe's Mission:

Kampen mellan Storbritannien och Frankrike rinner mot sitt slut. Greven av Wellington har tagit första steget över Pyreneerna och Napoleon väntar på hans nästa drag. Brittiska officeraren Richard Sharpe ansluter sig till överste Brand bakom fiendens linje för att spränga ett fransk krutmagasin.

Titel: Sharpe's Siege
Regissör: Tom Clegg
År: 1997
Genre: Action, Äventyr, Krig
Sharpe's Revenge

Sean Bean, Nigel Betts, Abigail Cruttenden, Hugh Fraser, James Laurenson, Daragh O'Malley, Diana Perez, Warren Saire, Andrew Schofield, Olivier Pierre, Berrin Politi, Jason Salkey, Mark Strong, John Tams

Bernard Cornwell, Eoghan Harris

Action, Äventyr, Krig

Storbritannien
Diskussioner om Sharpe's Mission  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sharpe's Mission (3 st)
ernils_l (Anmäl)   20/8 2008
Tveklöst den bästa hittills i serien, men underbar humor, väl genomarbetad karaktärsdynamik och en riktigt lömsk skurk. Sharpe i högform!
Weder Light (Anmäl)   20/5 2007
Skönt med en skurk som håller måttet. Sharpe i högform.
cadja (Anmäl)   4/3 2006
Hm, Brand paminner om nagon... Stefan Sauk? Alskar nar Sharpe ar forbannad, Bean har en formaga att fa blodet att isa sig bara med sin tillkampade lugna rost. Brr, hoppas han aldrig blir arg pa mig...