Shattered Promises

Originaltitel: Deadly Matrimony
Regissör:John Korty
Utgivningsår:1992

Om Shattered Promises:

Alan Masters är en föraktlig affärsman, med händerna i organiserad brottslighet. Han gifter sig med Diane, en snäll och mild kvinna, som han misshandlar brutalt. Sergeant John Reed har fått nog av stadens organiserade brottslighet och jagar bevis mot Alan Masters. Efter att Alan får reda på att Diane har hjälpt Reed, slår han ihjäl henne ... och det är upp till John Reed att bura in honom för det, och städa upp bland de korrupta kollegorna vid polisen, som vill stoppa honom.

Brian Dennehy, Treat Williams, Embeth Davidtz, Xander Berkeley, Lisa Eilbacher, John M Jackson, Terry Kinney, Susan Ruttan, Kerry Keane, George Morfogen, Robert Picardo, Lois Smith, Sean McCann, Ron White, James Rebhorn

Andrew Laskos

Drama, Thriller

Diskussioner om Shattered Promises  (0 diskussioner)
Kommentarer om Shattered Promises (2 st)
jonbo (Anmäl)   1/10 2015
Dennehy har ju gjort tusentals filmer som denna, men han är alltid bra och här lyfts det också av Williams. Men i övrigt en typisk tv-deckare, utan större överraskningar.
Endymion (Anmäl)   1/2 2012
Mycket spännande och välspelad tv-deckare. Mycket hjärta!