Betyg idag: 1 341 Besökare idag: 4 251

Regissör:Edgar Wright
Utgivningsår:2004
Antal betyg:11987 betyg

Om Shaun of the Dead:

Just efter att Shaun blivit dumpad av sin flickvän Liz bryter en zombieepidemi ut i London. Trots starka rekommendationer om att stanna inomhus bestämmer sig Shaun och hans rumskompis Ed för att rädda Liz och Shauns mamma och sedan söka skydd i deras stampub Winchester.
Se filmen på iTunes

Regissör: Matthias Hoene
År: 2012
Genre: Komedi, Skräck
Cockneys vs Zombies

Simon Pegg, Nick Frost, Kate Ashfield, Lucy Davis, Dylan Moran, Penelope Wilton, Bill Nighy, Peter Serafinowicz, Jessica Hynes, Arvind Doshi, Rafe Spall, Nicola Cunningham, Mark Donovan, Reece Shearsmith, Tamsin Greig, Matt Lucas, Phyllis MacMahon

Simon Pegg, Edgar Wright

Komedi, Skräck

Storbritannien

Recension Shaun of the Dead

- RasmusOrsén sätter betyg 1 och skriver:
Mycket svart parodi på George A. Romeros Zombie-filmer med nästan samma namn. Men den här filmen är skriven och regisserad av Edgar Wright. Shaun (Simon Pegg) jobbar i elektronikbutik och lever ett ganska tråkigt liv. Han försöker hela tiden reparera sitt förhållande med sitt ex Liz (Kate Ashfield), men han lyckas inte så bra. Samtidigt försöker han bevara husfreden mellan sina två rumskompisar,...

Recension av Shaun of the Dead - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Topp 250, Gore Galore, Komedi Top 50, Skräck Top 50
Filmnummer: 19479
Diskussioner om Shaun of the Dead  (0 diskussioner)
Kommentarer om Shaun of the Dead (766 st)
92axha10 (Anmäl)   19:56 13/10
Parodi på zombiegenren som samtidigt är en bra zombiefilm. Skämten sitter klockrent och den snabba klippningen fungerar perfekt. Väldigt smart gjord.
DIProgan (Anmäl)   18:28 31/8
Man undrar om det hade varit bättre innan man hade sett alla zombie-serier
Filmfantast86 (Anmäl)   17/10 2017
usch
Stygga-Vargen (Anmäl)   29/10 2016
Totalt värdelös!
wasteoftime (Anmäl)   1/10 2016
När jag såg den här första gången 2004 tyckte jag att det var jätteroligt. Och jättebra. När jag nu ser om den, kan jag inte riktigt känna samma sak. Det är inte dåligt, det är det inte, men det är rätt trist. Visst, vissa detaljer är kul, men mycket mer är det inte. Jo, det är ett riktigt bra soundtrack också. Och lite kul att se Dylan Moran göra någon slags "seriösare" rolltolkning. Nä, Simon Pegg har lite tappat sin charm för mig, tyvärr. 0,0 på SH-skalan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Shaun of the Dead