Shazam!

Originaltitel: Shazam!
Regissör:David F Sandberg
Utgivningsår:2019

Om Shazam!:

Alla har en superhjälte inom sig – ibland krävs det bara lite magi för att locka fram den. Genom att säga “shazam” förvandlas 14-årige fosterhemskillen Billy Batson till den vuxna och rippade superhjälten Shazam. Med sina nyvunna krafter gör Billy precis vad varje tonåring skulle göra – har kul med dem! Kan han flyga? Har han röntgensyn? Kan han skjuta blixtar med händerna? Kan han skippa samhällsprovet? Med ett barns oräddhet ger sig Shazam ut för att testa sina krafter men måste snabbt lära sig hantera dem för att stoppa den ondskefulla Dr. Thaddeus Sivana.

Zachary Levi, Mark Strong, Asher Angel, Jack Dylan Grazer, Adam Brody, Djimon Hounsou, Faithe Herman, Meagan Good, Grace Fulton, Michelle Borth, Ian Chen, Ross Butler, Jovan Armand, DJ Cotrona, Marta Milans, Cooper Andrews, John Glover

Henry Gayden

Komedi, Action, Äventyr, Fantasy

Billy Batson and the Legend of Shazam!

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Shazam!  (0 diskussioner)
Kommentarer om Shazam! (10 st)
myslas (Anmäl)   20:37 8/5
Ger ett flertal skratt men har lite (eller ganska stora) problem med logiken. Mer en gammal hederelig familjefilm än en superhjältefilm, bortsett från slutfighten då. Kul med referenser till bland annat Big och Ensam hemma.
Barneyk (Anmäl)   10:54 23/4
Riktigt underhållande och kul! Men det är många delar som verkligen borde varit bättre, storyn med mamman, skurken, konsekvens i Billys personlighet, vänskapskonflikter osv. Det känns stressat och platt. Men det som funkar bra i filmen funkar väldigt bra! Den är otroligt charmig och så länge den bara försöker vara det så är det väldigt bra! Men jag tycker tonen skär sig lite när den försöker vara något mer. Det är alltså en stark trea och mina klagomål handlar mer om att det finns en hel del outnyttjad potential här. Sen har jag lite svårt att förstå hur dom vill att DCEU ska hänga ihop.
Körsbär (Anmäl)   23:31 22/4
Man får ta det för vad det är, o då landar den bäst på en 2.a. Men urspårningen på slutet tål jag bara inte, det enda jag kan stå ut med är "looken" på badguyen. Den gillade jag verkligen. Nej det här var en vek film.
Krilledood (Anmäl)   23:44 21/4
Härlig humor och kul referenser till bland annat Big. Några riktigt roliga och mysiga karaktärer, men skurken är riktigt ointressant och berättandet överlag lämnar en del att önska.
yrkeschaufföre (Anmäl)   01:01 14/4
Väldigt rolig och gullig, ett stort plus för att slutet inte kändes utdraget som är vanligt i superhjältefilmer. Svag fyra
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Shazam!