Sheriffen i Dodge City

Originaltitel: Gunfight at the O.K. Corral
Regissör:John Sturges
Utgivningsår:1957

Om Sheriffen i Dodge City:

Efter en lång karriär som sheriff, bestämmer sig legenden Wyatt Earp för att sluta, och i stället förena sig med sin bror i Arizona.

Titel: Tombstone
Regissör: Don Siegel
År: 1970
Genre: Komedi, Western, Krig
Sierra Torrida

Burt Lancaster, Kirk Douglas, Rhonda Fleming, Jo Van Fleet, John Ireland, Dennis Hopper, Lyle Bettger, Lee Van Cleef, DeForest Kelley, Whit Bissell, Ted de Corsia, Frank Faylen, Earl Holliman, Jack Elam

Leon Uris

Western

Med i listor: Fyris Rides Again, Wyatt Earp & Doc Holliday
Diskussioner om Sheriffen i Dodge City  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sheriffen i Dodge City (26 st)
Tonti (Anmäl)   7/1 2017
Väldigt underhållande western som växlar melan komedi, melodram och action. Kirk och Burt är ett perfekt radarpar och scenerierna finfina.
Mistlake (Anmäl)   5/5 2012
Lite för lång och med lite för makligt tempo, men en på det hela taget tillfredsställande version med maffig slutfajt.
johnaleks (Anmäl)   6/2 2012
kul med en bra douglas igen efter flera besvikelser det senaste, lancaster spelar präktig som vanligt men här passar det åtminstone rollen
KimEkberg (Anmäl)   15/3 2011
tilläggas bör, och jag förstår inte hur jag kunde glömma det eftersom det är det viktigaste: filmen har en trubadur som sjunger handlingen framåt. ingen film av idag skulle kunna ha det utan att vara ironisk över det, det är synd och skam.
KimEkberg (Anmäl)   14/3 2011
A lot of beef coming in! Snygg västernpekoral där vardagslunk blandas med mustiga gunfights. Lancaster/Kirk med mustanjack är typ den bästa västernduon nånsin. Jag tycker om Sturges snygga miljöer som befolkas av så pass mångbottnade kopojkar att intresset hålls uppe i dryga två timmar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sheriffen i Dodge City