Sherlock Holmes triumf

Originaltitel: The Triumph of Sherlock Holmes
Regissör:Leslie S Hiscott
Utgivningsår:1935

Om Sherlock Holmes triumf:

Holmes tvingas tillbaka från pensioneringen när professor Moriarty smider nya ondskefulla planer. Planen går ut på att låta mörda en viss John Douglas, en gentleman med ett skumt förflutet.

Arthur Wontner, Lyn Harding, Leslie Perrins, Jane Carr, Ian Fleming, Charles Mortimer, Minnie Rayner, Michael Shepley, Ben Welden

H Fowler Mear, Cyril Twyford

Thriller, Mysterium

Storbritannien,
Med i listor: Sherlock Holmes
Diskussioner om Sherlock Holmes triumf  (1 diskussioner)
Kommentarer om Sherlock Holmes triumf (3 st)
Krille80 (Anmäl)   5/1 2015
Arthur Wotner sköter sig återigen i rollen som Sherlock Holmes och denna filmatisering lycka skapa ett intresse från början till slut. Samtidigt tycker jag det lite segare tempot och att filmen saknar det lilla extra gör att jag inte kan ge mer än godkänt för detta. 2+
mageek (Anmäl)   19/2 2010
Stark trea. Wontner är lysande som Holmes och Fleming funkar hyfsat som Watson. Dock så är ljud- och bildkvalite riktigt kass
ekman (Anmäl)   25/1 2010
Wontner är ju inte direkt någon lysande Holmes, och försöket att sminka över hans flint är direkt patetiskt. Ändå en riktigt trevlig filmatisering av en av Doyles mindre kända berättelser.