Sherlock

Originaltitel: Sherlock
Regissör:Graham Theakston
Utgivningsår:2002

Om Sherlock:

Den unge Sherlock Holmes jagar den onde Moriarty och skjuter honom men hans kropp kan inte finnas. Och alla som känner till berättelserna om Sherlock Holmes vet att Moriarty inte är så lätt att ta livet av...

Vincent D'Onofrio, Gabrielle Anwar, Richard E Grant, James D'Arcy, Peter-Hugo Daly, Mihai Bisericanu, Struan Rodger, Roger Morlidge, Nicholas Gecks

Piers Ashworth

Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Äventyr, Mysterium

Case of Evil

USA, Rumänien, Storbritannien
Med i listor: Sherlock Holmes
Diskussioner om Sherlock  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sherlock (2 st)
peterclash (Anmäl)   19/4 2014
För mycket tjejer. Holmes ska inte gilla tjejer.
Mara Jade (Anmäl)   31/10 2007
Filmen verkade rätt meningslös i början men slutet var ok och Richard E Grant var bra i rollen som Mycroft Holmes, dock kunde han ha fått medverka lite mer i filmen (två ynka scener? Bah!). Någon som dock kändes helt fel var James D'Arcy som Sherlock Holmes. Även om Sherlock Holmes uppenbarligen ska vara rätt ung i denna film så kändes inte James D'Arcy helt rätt för rollen, han är lite för näpen. Någon som de lyckades bra med förutom Myrcroft Holmes var Dr. Watson som för en gång skull slapp dummerjöns stämpeln. Man behöver faktiskt inte visa hur smart Sherlock Holmes är genom att ge honom en kollega med en hjärna som en valnöt. Nåja, Dr Watson i Jeremy Bretts Sherlock Holmesfilmer/serie duger också. I alla fall, tillbaka till ämnet, jag hade först tänkt ge filmen en 1:a men så dök Richard E Grant upp i handlingen och filmen blev något bättre, och slutet var faktiskt helt ok så slutbetyget blir en 2:a, trots fjanten James D'Arcy.