Betyg idag: 1 170 Besökare idag: 4 079

Originaltitel: Sherrybaby
Regissör:Laurie Collyer
Utgivningsår:2006

Om Sherrybaby:

Efter tre års fängelsedom för drogrelaterade brott stiger Sherry Swanson ut i världen med nya ögon. Som 16-åring födde hon ett barn, Alexis, som växt upp och lever tillsammans med Sherrys bror Bobby och hans hustru Lynette. Nu vill Sherry ta del av sin dotters liv igen. Men den 22-åriga mamman vandrar på ostadig mark – minsta felsteg hotar att rasera den sköra tillvaron för den Sherry vars mentalitet stagnerat i det tonårsliv hon en gång lämnade utanför fängelsemurarna.

Titel: Young Adult
Regissör: Edward Burns
År: 2001
Genre: Komedi, Romantik
Sidewalks of New York

Maggie Gyllenhaal, Brad William Henke, Sam Bottoms, Kate Burton, Ryan Simpkins, Giancarlo Esposito, Danny Trejo, Rio Hackford, Bridget Barkan, Vivianne Bucher, Caroline Clay, Helen Coxe, Michael Dillon

Laurie Collyer

Drama

Shall Not Want, Some Kind of Heaven

Recension Sherrybaby

- kanzi sätter betyg 3 och skriver:
Sherry Swanson (Maggie Gyllenhaal) är 22 år och har just blivit villkorligt frigiven från fängelset. Där har hon tvingats hålla sig borta från heroinet som hon varit beroende av sedan hon var 16, men friheten är inte så lätt som hon tänkt sig. Hon måste skaffa ett jobb, hålla sig borta från droger och försöka återuppta kontakten med sin dotter Alexis (Ryan Simpkins). Dottern har tagits hand om av Sherrys...

Recension av Sherrybaby - Läs hela!

Med i listor: Stockholm XVII Competition
Diskussioner om Sherrybaby  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sherrybaby (115 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23:24 26/10
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
En heroinists kamp för att få tillbaks sin dotter efter lång fängelsevistelse och samtidigt kämpa för att hålla drog suget på avstånd är säkert ett stort helvete. Men det är också ett mycket bra ämne att göra en dramatisk film på. Här försummar man den chansen lite. En hel del bara bröst exponeras, men i en sån här historia krävs mer än så. Det krävs mer av nerv, vrede och skit för att skapa känslor. Nu blir det alldeles för ytligt och svårt att känna medlidande/sympati med Sherrybaby. Att det blir så tror jag man ska skylla regissör Laurie Colleyer, inte skådespelarna. Trots mitt gnäll om brist på ilska och glöd vill jag påstå att det är hyfsat sevärt ändå.
dileva (Anmäl)   28/11 2014
Spännade!
Rhonda (Anmäl)   6/3 2013
Gillar historien, men filmen är seg.
Tauriel (Anmäl)   20/1 2013
Håller helt med kryptoniite. Bra skådespel och de bitar som är bra är väldigt bra, men manuset känns abrupt och som att det saknas bitar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sherrybaby
Se filmen