Shocking Dark

Originaltitel: Terminator II
Regissör:Bruno Mattei
Utgivningsår:1990

Om Shocking Dark:

En vansinnig rip off på främst Aliens, men även en släng Terminator. Regisserad av Italiens stora "hack", Bruno Mattei, i en nedlagd fabrik och med fem kronor i budget. Osannolik!

Christopher Ahrens, Haven Tyler, Geretta Geretta, Fausto Lombardi, Mark Steinborn

Claudio Fragasso

Action, Science Fiction

Italien
Diskussioner om Shocking Dark  (0 diskussioner)
Kommentarer om Shocking Dark (20 st)
Bumbi78 (Anmäl)   23:35 21/5
Jag kan ju inte ge bottenbetyg här, men tro inget annat än att detta är ren dynga på alla sätt. Aliens plagieras helt skamlöst och skratten är många när de fåniga snubbarna i gummidräkter attackerar. Ren och skär eurotrash.
gjoob (Anmäl)   7/12 2015
Dumrolig så det förslår, men efter ett tag tröttnar till och med jag på all dess uselhet.
dudson (Anmäl)   27/10 2011
Vinner inga oscars direkt men najs underhållning är det garanterat en chips kväll...
tpb (Anmäl)   16/9 2011
Ja fasen vad vi skrattade. Köpte den för 9 kr en gång i tiden haha.
Mat1az (Anmäl)   3/6 2011
Den börjar som en ultimat parodi på "Aliens" och slutar med Terminator i Venedig. Kanske därför den även kallas Alienator? Ha ha ha, ja fy fan. Det här är ju för jävla B-bra för att vara sant! Alla dessa helt underbara dialoger och skådespelare som inte ens skulle klara av att spela ett träd i en lågstadiepjäs. Men "Geretta Geretta" är fan cool som stentuffa kopian av Jenette Goldstein's "Vasquez" från Aliens. Synd bara att hon mesar till sig mot slutet, för i början är det faktiskt svårt att säga vem som skulle vinna i en cat fight mellan Geretta och Goldstein. Det blir tre tummar upp, och ett lillfinger (3+)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Shocking Dark