Shoot 'Em Up

Originaltitel: Shoot 'Em Up
Regissör:Michael Davis (I)
Utgivningsår:2007

Om Shoot 'Em Up:

En man vid namn Smith förlöser ett barn under en eldstrid, och måste sedan försvara den nyfödde från en armé av beväpnade män.

Titel: Wanted
Regissör: John Stockwell
År: 2011
Genre: Komedi, Action
Cat Run

Clive Owen, Monica Bellucci, Paul Giamatti, Greg Bryk, Stephen McHattie, Ramona Pringle, Jane McLean, Julian Richings, Tony Munch

Michael Davis (I)

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

Recension Shoot 'Em Up

- niklasringdahl sätter betyg 4 och skriver:
Debatten om videovåldet har gått från hysterisk till lite mer sansad, på gränsen till lam. Nuförtiden inser man att även våld kan vara underhållande och verklighetsfrånvänt på film och att det inte automatiskt leder till att alla tittare blir råbarkade våldsutövare. Med det äldre synsättet hade nog mycket i den här filmen kunnat bli så slaktat av den svenska våldscensuren att själva bortklippandet...

Recension av Shoot 'Em Up - Läs hela!

Diskussioner om Shoot 'Em Up  (0 diskussioner)
Kommentarer om Shoot 'Em Up (556 st)
Megalon (Anmäl)   22:51 17/2
En film som håller vad titeln lovar. Perfekt popcornrulle!
Dicku (Anmäl)   22:42 7/1
Riktigt riktigt dålig.
Björkman (Anmäl)   16/4 2018
På gränsen till att slå över till stor b-rulle, men håller sig på rätt sida. Detta med hjälp av okej skådisar, i alla fall hyfsat påkostade effekter och en bra balans mellan allvar och humor. Kan tänka mig att de hade rätt kul när de spelade in. Helt okej att slå på en kväll eller bakissöndag när man inte vill ha något annat än en skönt blodig actionstund. Morötter, någon?
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
F-M-J (Anmäl)   17/3 2017
Ett ok alternativ att försumma sig i när hjärnan vill vila från seriösare djupdykningar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Shoot 'Em Up
Se filmen