Short Night of the Glass Dolls

Originaltitel: La corta notte delle bambole di vetro
Regissör:Aldo Lado
Utgivningsår:1971

Om Short Night of the Glass Dolls:

En man hittas död i en park, men det är bara hans kropp som är död medan han fortfarande är vid medvetande. Han minns dock inte vad som hänt honom men medan han ligger på bårhuset kommer minnet tillbaks och vi får följa mysteriet kring hans försvunna flickvän och händelserna som ledde fram till mannens nuvarande underliga tillstånd.

Titel: Deep Red
År: 1971
Genre: Thriller
Case of the Scorpion's Tail
Titel: Mannen i svart
Originaltitel: Cosa avete fatto a Solange?
Regissör: Massimo Dallamano
Originaltitel: Letzte Worte
Regissör: Werner Herzog
År: 1968
Last Words

Barbara Bach, Ingrid Thulin, José Quaglio, Mario Adorf, Jean Sorel, Fabijan Sovagovic

Ruediger von Spiess, Aldo Lado

Thriller, Skräck, Mysterium

Corta notte delle bambole di vetro, Paralyzed, Short Night of Glass Dolls, Malastrana

Italien, Västtyskland, Jugoslavien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Short Night of the Glass Dolls  (0 diskussioner)
Kommentarer om Short Night of the Glass Dolls (22 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   23/5 2018
Jag saknar ord.
EvilNed (Anmäl)   21/2 2017
Jättetråkig. Inte lekfull för fem öre, inte särskilt stilfull heller. Mest snack och träiga karaktärer.
Mr_v (Anmäl)   19/12 2016
Snyggt, lagom flummigt med skön kalla kriget-fond. Tempot sackar lite i mitten, men det vägs upp av ett makalöst bra slut.
andmoreagain (Anmäl)   13/11 2014
Besynnerlig och dålig dubbning vilket stör avsevärt, "klumpiga" skådespelarinsatser (ibland får jag en känsla av de inte vet riktigt vet vad de ska säga eller göra)...att Ingrid Thulin är med borde ju vara intressant men hon slarvas bort givetvis, hennes roll tillför nada och klippningen är på amatör-nivå. Typisk italienskt hantverk alltså. Som bäst kanske lite halvknäppt och mystisk.
kungkalas (Anmäl)   14/7 2012
Nästan en fyra, men jag tycker det hela blir lite klumpigt ibland - atmosfären överlag är schysst men det lyckas inte så bra i de riktiga spänningsmomenten.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Short Night of the Glass Dolls