Betyg idag: 1 330 Besökare idag: 4 791

Originaltitel: Shortbus
Regissör:John Cameron Mitchell
Utgivningsår:2006

Om Shortbus:

Dramakomedi som utspelas i ett sexuellt frigjort och bohemiskt New York. Rollfigurernas vägar korsas på klubben Shortbus i Brooklyn – en plats där allt är tillåtet och där möten och frigörelse fortfarande är möjliga.

Titel: Flyktiga förbindelser
Originaltitel: Parting Glances
Regissör: Bill Sherwood
År: 1986
Flyktiga förbindelser
Titel: Torka aldrig tårar utan handskar
Originaltitel: Torka aldrig tårar utan handskar
Regissör: Simon Kaijser
År: 2012
Torka aldrig tårar utan handskar
Titel: Lianna
Regissör: Alain Guiraudie
År: 2013
Genre: Drama, Thriller
Främling vid vatten

Lindsay Beamish, Justin Bond, Raphael Barker, Jay Brannan, Paul Dawson, Lee Sook-yin, Peter Stickles, PJ DeBoy

John Cameron Mitchell

Drama, Vuxenfilm

The Sex Film Project

Recension Shortbus

- crawler sätter betyg 5 och skriver:
Med en till synes aldrig svikande regelbundenhet dyker filmvärldens motsvarighet till kvällstidningarnas sexchocker upp på biograferna, och då oftast i Stockholms filmfestivals namn. Tidigare har vi bland annat sett ”Romance X”, ”Irreversíble”, ”Base Moi”, ”Brokeback Mountain” och Larry Clarks samlade verk. Årets bidrag heter ”Shortbus”, men det är en film som förtjänar så mycket mer än ett löpsedelmässigt...

Recension av Shortbus - Läs hela!

Med i listor: Stockholm XVII Competition, Triangelfilmretrospektiv på Kino i Lund 2007, Vuxenfilm Top 50
Diskussioner om Shortbus  (0 diskussioner)
Kommentarer om Shortbus (304 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Rai (Anmäl)   21/9 2017
"mjukporr" är allt man kan säga om den här filmen, gillade den inte alls...
Taandborste (Anmäl)   23/6 2015
Den öppna synen på sex var väl bra, men sen att allt annat är så otroligt lökigt är en annan sak.
hadiraja (Anmäl)   2/10 2013
den mest klockrena 1:an (läs 0:an) hittils. skådespeleriet med uselt. berättandet var uselt, och känslomässigt var det skratt som stod närmast. den är helt odramatisk! pellelewis jämförda med american pie, det håller jag med om. Fast sämre!
Netza (Anmäl)   1/8 2013
jefla bra film