After Everything

Originaltitel: Shotgun
Regissör:Hannah Marks, Joey Power
Utgivningsår:2018

Om After Everything:

Ett ungt pars förhållande utvecklas snabbt när en av dem diagnosticeras med en livsförändrande sjukdom.

Titel: The Big Sick
Regissör: Jonathan Levine
År: 2011
Genre: Drama, Komedi, Romantik
50/50

Jeremy Allen White, Maika Monroe, DeRon Horton, Marisa Tomei, Gina Gershon, Dean Winters, Sasha Lane, Olivia Luccardi, Bill Sage, Rya Kihlstedt, Joe Keery, Jade Eshete, Sendhil Ramamurthy, Callie Thorne, Christina Scherer, Jordan Monaghan, Marlyne Barrett

Hannah Marks, Joey Power

Drama, Komedi, Romantik

Diskussioner om After Everything  (0 diskussioner)
Kommentarer om After Everything (1 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   16:14 25/3
En oansenlig film, men jag gillade den. Varianter på det här scenariot har setts många gånger förut, men där andra filmer brukar sluta, så har denna bara kommit halvvägs. Det greppet är intressant, och det förvaltas väl. Karaktärerna känns också realistiska, och de två huvudrollsinnehavarna har övertygande kemi som par. Killen är förvisso lite av ett rövhål, men på ett sätt som känns trovärdigt, och som man kan ha viss förståelse för. Produktionsmässigt är det dock lite blaskigt, och en bättre regissör hade nog kunnat göra mer med det här, men den är ändå sevärd, och klart över medel i indieträsket