Shotgun Stories

Originaltitel: Shotgun Stories
Regissör:Jeff Nichols
Utgivningsår:2007

Om Shotgun Stories:

Ett taggigt frö sås när två halvbröder brakar samman under deras pappas begravning.

Titel: Blue Ruin
Regissör: Joseph Losey
År: 1967
Genre: Drama, Kriminalare
Kraschen

Michael Shannon, Douglas Ligon, Barlow Jacobs, Natalie Canerday, Glenda Pannell, Lynnsee Provence, Michael Abbott Jr, Coley Canpany

Jeff Nichols

Drama, Thriller

Med i listor: Stockholm XVIII
Diskussioner om Shotgun Stories  (0 diskussioner)
Kommentarer om Shotgun Stories (17 st)
Punkliv (Anmäl)   8/9 2015
Rekommenderad fyra. Något haltande tempo och tvivelaktigt skådespel ifrån vissa - särskilt Douglas Ligon - men i övrigt är den nästan perfekt. Mycket mörker och misär både i berättelsen och i skithålan. Jag älskar miljöerna, helt perfekta för att förmedla misären. Den gjorde ett ganska starkt intryck och just nu sitter jag här med ett litet tryck över bröstet. Varför sätter jag då ingen fyra? Jag vet inte riktigt, men något känns lite, lite fel. Kanske att vissa delar är lite väl långa transportsträckor (missförstå mig rätt; jag älskar långsamt tempo, men ibland lyckas inte Nichols behärska det fullt ut). Den får en djävulskt stark trea så länge men jag känner på mig att den kommer växa på mig ganska snabbt.
Mekong (Anmäl)   6/12 2014
Underbar lågmald americana. Långsamt och vackert. Dessa scener från ett småstads-amerika, solnedgångar och halvshabbiga figuer. Jag faller så totalt för det. Och Michael Shannon.
FUR (Anmäl)   6/12 2014
En stillsam och fin debut som kanske saknar något av en klimax. Michael Shannon är fin, och allt av Nichols härefter har varit i princip felfritt så - ser fram emot Midnight Special!
Ghostface (Anmäl)   19/2 2014
Sällan har jag varit så uttråkad av en film som har förutsättningar till så mycket spänning.
todape (Anmäl)   4/1 2014
Jeff Nichols regidebut är den minst bra av dennes tre hittills gjorda filmer. Men alla går i samma mönster. Lågmälda, dystra och med ett tämligen lågt tempo. Ganska vardagliga skildringar på ett sätt, även om händelserna i vissa fall utmärker sig. En regissör som imponerar. Mogen regi trots sin ålder och att denne även skrivit manus till sina filmer är ännu mer imponerande. Take Shelter är dennes allra bästa. 6/10.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Shotgun Stories