Showtime

Originaltitel: Showtime
Regissör:Tom Dey
Utgivningsår:2002

Om Showtime:

Kommissarie Mitch Preston har varit anställd inom Los Angeles poliskår i närmare tjugo år. Han är en fåordig man, har föga tålamod och kanske inte särskilt mycket klass. Han vill bara bli lämnad i fred och sköta sitt jobb. Polisen Trey Sellars är Prestons raka motsats inom kåren. Istället för att dag ut och dag in behöva patrullera på gatorna i fattiga kvarter, drömmer han om att få spela en hjältemodig polis i någon tv-serie. Under en misslyckad razzia mot ett knarknäste "råkar" Preston avlossa ett skott mot en kamera, som tillhör ett från brottsplatsen direktsändande tv-team. Journalister hör inte till Prestons vänkrets. Händelsen orsakar givetvis stora rubriker, vilket inte undgår tv-producenten Chase Renzi, som är i behov av att imponera på sina chefer med nya, djärva uppslag. Renzi inser snabbt att Preston skulle göra sig utmärkt i en dokusåpa om poliser på mer eller mindre livsfarliga uppdrag.

Titel: Fifteen Minutes
Regissör: Dennis Dugan
År: 2003
Genre: Komedi, Action, Kriminalare, Thriller
National Security

Robert De Niro, Eddie Murphy, Rene Russo, Frankie Faison, Drena De Niro, Pedro Damián, TJ Cross, Mos Def, William Shatner, Peter Jacobson, Nestor Serrano, Joy Bryant, Kadeem Hardison, John Cariani, Angela Alvarado, Johnnie L Cochran Jr

Keith Sharon, Alfred Gough, Miles Millar

Komedi, Action, Kriminalare

USA, Australien

Recension Showtime

- Loomis sätter betyg 2 och skriver:
Robert De Niro som är en av filmvärldens stora ikoner verkar jobba ihop sin pension då han vart med i flertalet filmer de senaste åren, tyvärr har dem inte hållit allt för högklass och frågan är om denne man börjar att tappa sin status? Inte talang men status, eller också kanske han behöver byta agent? Inte helt olik sin förra film ”15 minutes” är ”Showtime” också en mediasatir men mer åt det komiska...

Recension av Showtime - Läs hela!

Diskussioner om Showtime  (0 diskussioner)
Kommentarer om Showtime (176 st)
HerrNenne (Anmäl)   13:44 14/2
Typisk 2000-film som oftare är irriterande än rolig.
EvilNed (Anmäl)   9/3 2018
DeNiro är duktig, Murphy är duktig och Shatner förgyller det lilla han är med. Trots det är filmen jättetråkig då manuset är bland det slöaste jag upplevt. Det finns ingenting i filmens detaljer som förgyller.
paninaro (Anmäl)   5/3 2018
Extremt förutsägbar, man får vad man kan förvänta sig; inte särskilt bra men inte heller uselt. De Niro är bra kass alltså, samma gubbe varje gång. Shatner är i alla fall rolig.
wasteoftime (Anmäl)   28/2 2018
En något annorlunda tagning på "Buddy-cop" filmerna till en början. sedan lyckas den liksom smyga sig in bland de vanliga allt eftersom. Det hade antagligen varit både roligare och bättre om De Niros karaktär hade fortsatt vara grinig och avig. Påminner en del om "15 minutes" (tror jag, det var lääääängesen jag såg den, men jag tänkte på den en del). Bäst var väl William Shatners lilla roll, och absolut roligast var hans grej i blooper-reelen på slutet. Funkar väl som ströunderhållning, men mer är det inte. 0,6 på SH-skalan.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Showtime