Shrek 2

Originaltitel: Shrek 2
Regissör:Andrew Adamson, Kelly Asbury
Utgivningsår:2004

Om Shrek 2:

Efter att besegrat den eldsprutande draken och den elaka Farquaad, vann Shrek prinsessan Fionas hand. Nu väntar hans kanske största utmaning - svärföräldrarna. Tillsammans med Åsnan ger de sig av till landet Långt Långt Borta för att besöka Fionas föräldrar.
Se filmen på SF Anytime

Titel: Shrek - Nu och för alltid
Originaltitel: Shrek Forever After
Regissör: Mike Mitchell (IV)
År: 2010
Genre: Komedi, Familjefilm, Romantik, Äventyr, Fantasy
Shrek
Titel: Shrek den tredje
Originaltitel: Shrek the Third
Regissör: Chris Miller (I)
År: 2007
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Ha en SHREKtigt god jul
Titel: Mästerkatten
Originaltitel: Puss in Boots
Regissör: Chris Miller (I)
År: 2011
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Mästerkatten

Mike Myers (röst), Eddie Murphy (röst), Cameron Diaz (röst), John Cleese (röst), Julie Andrews (röst), Antonio Banderas (röst), Rupert Everett (röst), Jennifer Saunders (röst), Larry King (röst)

William Steig, Andrew Adamson

Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy

Recension Shrek 2

- ontherocks skriver:
Tecknad film är för barn. Innan vågen av animerad underfundig film sköljde över världen var det i stort så många såg på det. Den första filmen om träsktrollet Shrek begränsade sig knappast till barn i skolåldern, och uppföljaren är om möjligt ett än mer briljant exempel på hur vuxenvärldens idioti listigt kan hånas, rart maskerat till sagofigur. Innan världen fick stifta bekantskap med denna gröna...

Recension av Shrek 2 - Läs hela!

Med i listor: Äventyr Top 50, 2000-tal Top 50, Animerad Top 50, Dreamworks Animations, Familjefilm Top 50, Fantasy, Fantasy Top 50, Komedi Top 50
Filmnummer: 19811
Diskussioner om Shrek 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Shrek 2 (1055 st)
Rai (Anmäl)   12/12 2017
Håller fortfarande, men kanske börja det dala lite här...
Filmfantast86 (Anmäl)   13/10 2017
myslas (Anmäl)   22/8 2017
Har kanske inte lika många moment där man skrattar rakt ut som i första filmen men i gengäld får vi en intressantare historia med djupare karaktärer. Fortsätter dessutom att göra narr av Disneys sagofigurer på ett väldigt roligt sätt.
mario04 (Anmäl)   3/1 2017
Storyn var dubbelt så bra som i första och den nya skurken har alltid tyckt var cool, början på filmen var nog bäst tyckte jag!
Stygga-Vargen (Anmäl)   10/9 2016
Nästan lika bra som första filmen, men bara nästan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Shrek 2