Shrek den tredje

Originaltitel: Shrek the Third
Regissör:Chris Miller (I)
Utgivningsår:2007

Om Shrek den tredje:

Att vara regent passar inte alla. Speciellt inte ett snarstucket träsktroll som luktar gammal sumpmark. Men när Kung Harold plötsligt kolarvippen måste Shrek göra sig redo för kronan, om han inte snabbt som ögat hittar en bättre efterträdare. Därför beger sig Shrek iväg för att finna Fionas sedan länge försvunne kusin, Artie, som dock inte visar sig vara det Shrek hade tänkt sig. Tillsammans med sina vänner, den korkade Åsnan och den sluge Mästerkatten-i-stövlarna, sätts Shrek på nya svåra prov samtidigt som Prince Charming lurar i kulisserna.

Titel: Shrek - Nu och för alltid
Originaltitel: Shrek Forever After
Regissör: Mike Mitchell (IV)
År: 2010
Film nr.: 19811
Shrek 2
Titel: Mästerkatten
Originaltitel: Puss in Boots
Regissör: Chris Miller (I)
År: 2011
Mästerkatten
Titel: Ha en SHREKtigt god jul
Originaltitel: Shrek the Halls
Regissör: Gary Trousdale
År: 2007
Ha en SHREKtigt god jul

Mike Myers (röst), Eddie Murphy (röst), Cameron Diaz (röst), Julie Andrews (röst), Antonio Banderas (röst), John Cleese (röst), Rupert Everett (röst), Justin Timberlake (röst), Eric Idle (röst), Larry King (röst), Susanne Blakeslee (röst)

Jeffrey Price, Peter S Seaman, Chris Miller (I), Aron Warner

Komedi, Animerad, Familjefilm, Fantasy

Shrek 3

Recension Shrek den tredje

- sethgecko sätter betyg 3 och skriver:
I Shreks värld är allt sig likt, nästan. Shreks svärfar ligger på dödsbädden och avslöjar att Shrek och hans fru Fiona är nästa i ätteordningen. Desperat över att behöva bli kung försöker Shrek hitta någon annan lösning och får reda på att det finns en ättling till; Arthur som gått i exil till en amerikanskt high-school. Shrek ger sig av för att hitta ättlingen och därmed slippa undan sin plikt. Samtidigt...

Recension av Shrek den tredje - Läs hela!

Med i listor: Dreamworks Animations
Diskussioner om Shrek den tredje  (0 diskussioner)
Kommentarer om Shrek den tredje (481 st)
DYV (Anmäl)   22:08 8/5
Storyn är riktigt svar, och tyvärr även humorn som är för simpel och gränsar mot buskis. Karaktärerna är inte genomarbetare. Hela filmen känns hafsigt gjort, speciellt i jämförelse mot första och andra filmen.
Rai (Anmäl)   12/12 2017
Nja, har dalar det ner till 3:a
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
myslas (Anmäl)   22/8 2017
Har sina moment men saknar en vettig handling. En besvikelse med tanke på hur bra de två första filmerna är.
2004Orre (Anmäl)   30/1 2017
Perfekt!