Betyg idag: 1 016 Besökare idag: 4 686

Regissör:Martin Scorsese
Utgivningsår:2010
Antal betyg:19339 betyg

Om Shutter Island:

Året är 1954, mitt under det brinnande Kalla kriget. Sheriff Teddy Daniels och hans nye partner Chuck Aule kallas till Shutter Island för att undersöka det osannolika försvinnandet av en kvinnlig massmördare som tycks ha rymt från ett låst rum på det ogenomträngliga Ashecliffe Hospital. Omgivna av snokande psykiatriker och livsfarliga psykopater på en avlägsen, vindpinad ö förstår de båda poliserna snart att inget är som de först trott.

Titel: Inception
Regissör: Cameron Crowe
År: 2001
Genre: Romantik, Thriller, Science Fiction, Mysterium
Vanilla Sky

Leonardo DiCaprio, Mark Ruffalo, Ben Kingsley, Emily Mortimer, Michelle Williams, Max von Sydow, Patricia Clarkson, Jackie Earle Haley, Elias Koteas, John Carroll Lynch, Christopher Denham, Ted Levine, Ruby Jerins

Laeta Kalogridis

Drama, Thriller, Mysterium

Recension Shutter Island

- helenalovett sätter betyg 5 och skriver:
Om du längtar efter en film som får dig att ifrågasätta ditt eget förstånd har jag en att rekommendera; en film så mästerligt uppbyggd och förtjusande filmad att den utan tvekan kommer slå rot i ditt huvud och vägra släppa taget.

Recension av Shutter Island - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50, Filmtipsets Topp 250, Mysterium Top 50, Thriller Top 50
Diskussioner om Shutter Island  (0 diskussioner)
Kommentarer om Shutter Island (851 st)
DoktorVinter (Anmäl)   21:42 22/7
Såg den för första gången idag, trots att den blev så hyllad när den kom. Är mycket nöjd, en otroligt bra film med en riktig twist. Trodde faktiskt inte riktigt att det skulle sluta som det gjorde. En svag femma.
widez (Anmäl)   20:46 2/3
Mycket underhållande, speciellt första gången man ser den!
Sunken25 (Anmäl)   21/12 2016
Den har allt man vill ha från en mystery/drama/thriller! Leonardo DiCaprio är verkligen övertygande och jag blev mycket nöjd.
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
Scorsese har gjort många kvalitativt bra filmer och han hyllas ofta. Även jag tycker det finns mycket bra från honom. Men jag brukar inte alltid vara lika överförtjust som många är, så även i detta fall. Här finns kvalitetsbrister speciellt i regiarbetet (i vissa fall även i skådespeleri). På plussidan finns den fantastiska och intressanta miljön det är filmat i och den grundläggande historien från boken ”Patient 67” (Lehanes) som är mycket intressant och annorlunda. Sammanfattningsvis: En sevärd men överskattad mystisk thriller i dårhusmiljö.
Stygga-Vargen (Anmäl)   8/10 2016
Den oerhört banala upplösningen förstör en hel del. I övrigt är filmen helt okej.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Shutter Island
Se filmen