Shutter Island

Regissör:Martin Scorsese
Utgivningsår:2010
Antal betyg:19468 betyg

Om Shutter Island:

Året är 1954, mitt under det brinnande Kalla kriget. Sheriff Teddy Daniels och hans nye partner Chuck Aule kallas till Shutter Island för att undersöka det osannolika försvinnandet av en kvinnlig massmördare som tycks ha rymt från ett låst rum på det ogenomträngliga Ashecliffe Hospital. Omgivna av snokande psykiatriker och livsfarliga psykopater på en avlägsen, vindpinad ö förstår de båda poliserna snart att inget är som de först trott.

Titel: Inception
Regissör: Cameron Crowe
År: 2001
Genre: Romantik, Thriller, Science Fiction, Fantasy, Mysterium
Vanilla Sky

Leonardo DiCaprio, Mark Ruffalo, Ben Kingsley, Emily Mortimer, Michelle Williams, Max von Sydow, Patricia Clarkson, Jackie Earle Haley, Elias Koteas, John Carroll Lynch, Christopher Denham, Ted Levine, Ruby Jerins

Laeta Kalogridis

Drama, Thriller, Mysterium

Recension Shutter Island

- saggesaliv sätter betyg 4 och skriver:
Jag brukar alltid skriva något om skådespelet i mina recensioner, men i Shutter Island är det inget skådespel som är så väldigt anmärkningsvärt. Det är inte dåligt, bara inte anmärkningsvärt. Den största elogen får gå till alla skådespelare som spelade mentalsjuka, vilka jag tyckte att många såg genuina ut och levde sig in i rollen.

Recension av Shutter Island - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50, Filmtipsets Topp 250, Mysterium Top 50, Thriller Top 50
Diskussioner om Shutter Island  (0 diskussioner)
Kommentarer om Shutter Island (852 st)
vonadel (Anmäl)   12/10 2018
Omtitt av en fillm som jag minns att gillade ganska mycket när jag såg den första gången. Denna gång i 4K. Hade faktiskt glömt hur den slutade, märkligt nog. Fortfarande riktigt bra. Härlig stämning filmen igenom. 8/10
kryttan (Anmäl)   21/8 2017
Såg om den för tredje gången, spelar ingen roll att jag kan filmen, när den är så spännande, välspelad och snyggt filmad.
DoktorVinter (Anmäl)   22/7 2017
Såg den för första gången idag, trots att den blev så hyllad när den kom. Är mycket nöjd, en otroligt bra film med en riktig twist. Trodde faktiskt inte riktigt att det skulle sluta som det gjorde. En svag femma.
widez (Anmäl)   2/3 2017
Mycket underhållande, speciellt första gången man ser den!
Sunken25 (Anmäl)   21/12 2016
Den har allt man vill ha från en mystery/drama/thriller! Leonardo DiCaprio är verkligen övertygande och jag blev mycket nöjd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Shutter Island
Se filmen