Siberian Education

Originaltitel: Educazione siberiana
Regissör:Gabriele Salvatores
Utgivningsår:2013

Om Siberian Education:

Under kommunismens sista år växer två killar upp i ett kriminellt ungdomsgäng i ett bortglömt hörn av det tidigare Sovjetunionen. Samhällets normala sociala regler är helt satta ur spel i den laglösa gängmiljön och allteftersom tiden går hamnar de två vännerna i en våldsam uppgörelse på var sin sida av det sibiriska broderskapets hederskod.

John Malkovich, Arnas Fedaravicius, Vilius Tumalavicius, Peter Stormare, Eleanor Tomlinson, Jonas Trukanas, Vitalij Porshnev, Andrius Paulavicius

Gabriele Salvatores, Stefano Rulli, Sandro Petraglia

Drama, Kriminalare, Thriller, Biografi

Italien
Diskussioner om Siberian Education  (0 diskussioner)
Kommentarer om Siberian Education (7 st)
Christofer (Anmäl)   12/3 2015
Malkovich är alltid intressant, även både foto och soundrack glänser till på sina håll. Däremot är det som någon redan nämnt lite väl många hopp i tiden. Sen saknas det även något som lyfter det hela, det ligger bara på sparlåg och går varken på djupet eller ökar intensitet. Slutligen landar det på en medioker upplevelse.
todape (Anmäl)   17/12 2014
En högst medioker film.
Zebulonm (Anmäl)   8/11 2014
Kunde varit klart bättre men det är för mycket hoppande i tiden fram o tillbaka.....
Gigi1943 (Anmäl)   5/10 2014
Det enda som jag kommer att ha på näthinnan framöver är de läckra svarta tagningarna i vattnet, svart, svart, svart ... staniol!
XJR (Anmäl)   8/4 2014
Konstig film. Man vet inte om man ska ta den på allvar, eller om det är en samling floskler om ryssar som super och slåss. Malkovich är här en farfar som hela tiden mantrar olika talesätt kopplade till heder. Handlingen hoppar väldigt i tiden, det är svårt att förstå poängen med det. Som tidigare sagts: den ryska brytningen varierar väldigt och en av kamraterna bryter inte alls?! Kan inte rekommendera filmen, men ger trots allt i 2:a pga fina miljöer, och skådespelarna som räddar filmen från kollaps (kalops?).
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Siberian Education