Sicario

Originaltitel: Sicario
Regissör:Denis Villeneuve
Utgivningsår:2015

Om Sicario:

Den idealistiska FBI-agenten Kate Macer ansluter sig till ett hemligt CIA-uppdrag som går ut på att ta ned en mexikansk knarkkung. Det visar sig vara ett jobb som skjuter hennes etiska och moraliska värderingar till bristningsgränsen.
Se filmen på iTunes

Regissör: Waymon Boone
År: 2013
Genre: Thriller
The Devil's in the Details

Emily Blunt, Josh Brolin, Benicio Del Toro, Daniel Kaluuya, Victor Garber, Jon Bernthal, Jeffrey Donovan, Raoul Trujillo, Julio Cedillo, Hank Rogerson, Bernardo Saracino, Maximiliano Hernández, Kevin Wiggins, Edgar Arreola, Kim Larrichio, Dylan Kenin

Taylor Sheridan

Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Diskussioner om Sicario  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sicario (144 st)
Bumbi78 (Anmäl)   01:03 30/1
Väldigt standard och klyshig egentligen, men Sicario hade en latent otrevlig stämning och atmosfär som hela tiden var på spänn. I övrigt är denna våldsamma actionthriller helt okej.
Rele (Anmäl)   4/8 2018
En film med många mord och övervåld. Flera duktiga skådespelare ger mig anledning att ge en trea.
92axha10 (Anmäl)   27/4 2018
En av de brutalare filmerna jag sett på ett tag. Benicio Del Toro är fantastisk och är läskig som tusan. Temat av hopplöshet håller sig hela vägen igenom.
amotherscrime (Anmäl)   23/4 2018
Känns som en egentligen ganska tråkig historia som berättas på ett fantastiskt sätt. Man sitter som på nålar. Tyckte dessutom att den var bättre vid omtitten. Kanske höjer till en 4:a.
pufred (Anmäl)   2/4 2018
Håller bra klass, bland de bästa inom sin genre (knarkkartell/krig mot knark). Problemet är att nästan samtliga andra filmer jag sett av Villeneuve har varit bättre. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sicario
Se filmen