Sid & Nancy

Originaltitel: Sid & Nancy
Regissör:Alex Cox
Utgivningsår:1986

Om Sid & Nancy:

Drama som bygger på den sanna historien om Sid Vicious, basist i Sex Pistols och hans flickvän Nancy Spungen.

Titel: The Shonen Merikensack
Regissör: J Lee Thompson
År: 1981
Genre: Skräck, Mysterium
Happy Birthday to Me

Gary Oldman, David Hayman, Chloe Webb, Courtney Love, Xander Berkeley, Debby Bishop, Andrew Schofield, Anne Lambton, Perry Benson, Tony London, Graham Fletcher-Cook

Alex Cox, Abbe Wool

Drama, Biografi

USA, Storbritannien

Recension Sid & Nancy

- Miss_Nemo sätter betyg 2 och skriver:
Det är London och året är 1977, punkens år, Sex Pistols år. Jag vill så gärna bli imponerad, vill säga att jag sitter klistrad vid tv:n men det gör jag inte, till och med Gary Oldman lyckas stundvis att göra mig besviken.

Recension av Sid & Nancy - Läs hela!

Diskussioner om Sid & Nancy  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sid & Nancy (97 st)
Ful_fisk (Anmäl)   19:39 8/2
Skrikig och gapig hela vägen, kanske inte den mest nyanserade bilden av punkscenen. Men knarkar-skildringen känns rätt trovärdig, både Sid och Nancy är rätt fascinerande. Några smågrejer är rätt galet roliga också.
Spidde (Anmäl)   1/7 2018
Verkligen ingen höjdare, men ändå kul att ha sett den. Känns som en kultfilm. Väldigt skitig och smutsig och alla porträtteras som osympatiska svin. Som en skildring av punken är den inte heller särskilt lyckad, men delar av filmen är onekligen snyggt filmade.
schramm (Anmäl)   16/12 2017
Note to self: alla punkare är dumma i huvudet och är man dum i huvudet är man punkare.......
Filmfantast86 (Anmäl)   30/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   16/10 2016
Bra, intressant och välspelat drama med mycket bra musik. Gary Oldman är klockren!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sid & Nancy