Sideways

Originaltitel: Sideways
Regissör:Alexander Payne
Utgivningsår:2004

Om Sideways:

Miles Raymond är en nyskild och misslyckad författare. Han tar sin vän Jack, som är en före detta känd skådespelare, på en veckas resa till "vinlandet" i Kalifornien där de utforskar sina liv med alla sina misslyckade förhållanden.
Se filmen på iTunes

Regissör: Fatih Akin
År: 2000
Genre: Komedi, Romantik, Roadmovie
In July

Paul Giamatti, Thomas Haden Church, Virginia Madsen, Sandra Oh, Marylouise Burke, Jessica Hecht, Missy Doty, M C Gainey, Alysia Reiner, Shake Tukhmanyan, Shaun Duke

Alexander Payne, Jim Taylor

Drama, Komedi, Äventyr

USA, Ungern

Recension Sideways

- paycheck sätter betyg 2 och skriver:
Miles är en blyg och misslyckad författare som inte kommer någonstans i livet. Miles och hans bästa vän Jack ska iväg på en vinresa, som en sorts avkoppling, innan Jack ska gifta sig. Jack vill ha det kul en sista gång innan han gifter sig och vill få sig ett ligg. Både Miles och Jack träffar varsin tjej. Miles träffar Maya och Jack träffar Stephanie. Miles får det svårt med Maya och Jack får till...

Recension av Sideways - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2005
Diskussioner om Sideways  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sideways (661 st)
Krantzylvania (Anmäl)   9/12 2018
Jag blev bakis av att se denna!
shitstorm (Anmäl)   7/9 2018
Älskar den här filmen! Är ingen vinkännare, men ölnörd däremot. Man har den där kompisen som tuggar tuggummi samtidigt som man bjuder på ett glas Cantillon. :)
Iamsam (Anmäl)   13/7 2018
Hur mycket drunk-driving gör dom egentligen i denna filmen? Sjukt. 99% av filmen består av pretto vinsnack.
supermancover (Anmäl)   9/8 2017
Vid närmare eftertanke så blir det en tvåa till slut ändå.
supermancover (Anmäl)   9/8 2017
En väldigt svag trea, och det är Giamatti som bidrar till den (i princip själv). Gillar vinnörderiet (även fast jag hatar vin själv) men i övrigt är jag inte speciellt impad tyvärr. Den var liksom inte dålig, men jag var inte nära att skratta eller knappt ens le en enda gång så direkt bra var den kanske inte heller. Den hade nog vunnit på att vara lite mer seriös och skippa vissa komedivinklingar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sideways