Silent Night, Deadly Night 4

Originaltitel: Silent Night, Deadly Night 4: Initiation
Regissör:Brian Yuzna
Utgivningsår:1990

Om Silent Night, Deadly Night 4:

En reporter undersöker en kvinnas död som brinnandes hoppade ner för en byggnad. Hennes utredning går så långt att hon når en konstig sekt. Sekten utser reportern till ny drottning.

Clint Howard, Neith Hunter, Tommy Hinkley, Hugh Fink, Richard N Gladstein, Reggie Bannister, Allyce Beasley, Glen Chin, Maud Adams

Woody Keith, Arthur Gorson, S J Smith, Brian Yuzna

Skräck

Diskussioner om Silent Night, Deadly Night 4  (0 diskussioner)
Kommentarer om Silent Night, Deadly Night 4 (11 st)
dudson (Anmäl)   18/12 2016
Galet dålig film. Som får ett galet dåligt betyg. Wtf Maud.##}}
Lotso (Anmäl)   29/6 2014
En ganska dålig film men inte lika tråkig som 3an så jag hade nog tagit denna framför 3an men den har ingenting med serien att göra och borde ta bort Silent Night, Deadly Night 4 efter sig. Den är där bara för att tjäna pengar. Där är även en scen där Ricky i denna filmen ser på Silent Night, Deadly Night 3 vilket bara där visar att detta inte är samma universum och en helt annan film. Samma med 3an vill jag nog säga att ni borde skippa denna.
Waldo Trumbull (Anmäl)   22/1 2014
Tja, bara för att det är del fyra i en filmserie så behöver ju det inte betyda att den måste handla om samma som sina föregångare, eller ens hålla sig inom samma subgenre. Vad vi bjuds på här är istället en usel 'övernaturlig' smörja, till skillnad mot den galna mördare vi förväntat oss. Effekterna är skrämmande dåliga och manuset likaså, fotot är katastrofalt och skådespelarinsatserna skall vi inte tala om. Det finns verkligen ingenting positivt att säga om den här rullen, trots att det finns en del kul folk inblandat.
Bumbi78 (Anmäl)   28/12 2013
Har inte ett skvatt med de andra att göra utan här är det demoner och initiationsriter och trams. Fult så som det oftast blev när de gjorde b-film på 90-talet, men med mycket äckel, sex och några snaskiga effekter. Clint Howard gör ytterligare en av sina helknäppa roller - och han är faktiskt största behållningen med den här.
precineadd (Anmäl)   14/11 2010
Oväntat "bra".