Du gör mig galen!

Originaltitel: Silver Linings Playbook
Regissör:David O Russell
Utgivningsår:2012

Om Du gör mig galen!:

En före detta lärare har precis släppts ut från en psykiatrisk anstalt där han suttit efter att ha försökt slå ihjäl sin frus älskare. Nu tvingas han flytta hem till sina föräldrar och gör allt han kan för att återförenas med sin motvilliga ex-fru.
Baserad på romanen "The Silver Linings Playbook" av Matthew Quick från år 2008.

Titel: Garden State
Originaltitel: 50/50
Regissör: Jonathan Levine
År: 2011
50/50
Titel: Crazy, Stupid, Love.
Originaltitel: Crazy, Stupid, Love.
Regissör: Glenn Ficarra, John Requa
År: 2011
Crazy, Stupid, Love.
Titel: Elizabethtown
Originaltitel: Elizabethtown
Regissör: Cameron Crowe
År: 2005
Elizabethtown

Bradley Cooper, Jennifer Lawrence, Robert De Niro, Jacki Weaver, Chris Tucker, Anupam Kher, John Ortiz, Shea Whigham, Julia Stiles, Paul Herman, Dash Mihok, Matthew Russell, Brea Bee

David O Russell

Drama, Komedi, Romantik

Recension Du gör mig galen!

- August Dellert sätter betyg 4 och skriver:
Silver Linings Playbook had fått den smått larviga svenska titeln "Du gör mig galen!" och är regisserad av David O. Russel (The Fighter, Three Kings). Filmen har vunnit många priser och är nominerad till hela åtta Oscar-statyetter, bl.a. för bästa film. I huvudrollerna ser vi Bradley Cooper (The Hangover), Jennifer Lawrence (Hunger Games), Robert De Niro (Taxi Driver) och Chris Tucker (Rush Hour)....

Recension av Du gör mig galen! - Läs hela!

Med i listor: Amerikansk fotboll, People's Choice Award i Toronto
Kommentarer om Du gör mig galen! (289 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
DiMMU BoRGiR (Anmäl)   8/8 2017
Bradley är enormt rolig med små medel och det var längesen Robert DeNiro var så levande i en roll. Faktiskt är det Lawrence som oförtjänt får en svår roll; så generisk och självklar när karaktären tvärtom ska vara irrationell och "crazy".
Murvel48 (Anmäl)   8/1 2017
Lite för skrikig i början men det tog sig när Lawrence kom in i handlingen.
Stygga-Vargen (Anmäl)   21/10 2016
Nja, den här föll mig inte i smaken. Skådespelarna gör ju väldigt bra ifrån sig men filmen i sig är väldigt ojämn.
Luca Canali (Anmäl)   26/6 2016
trevlig och förutsägbar, precis som såna här filmer ska va, känns som den bästa rom-com´en på år och dar´ . den här hade varit duglig även under cary grants glansdagar. betyg: okej + (50/100)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Du gör mig galen!