Silverado

Originaltitel: Silverado
Regissör:Lawrence Kasdan
Utgivningsår:1985

Om Silverado:

1880 rider fyra män tillsammans in i staden Silverado. De stöter på mängder av problem i form av skumma revolvermän och skurkar, innan de slutligen bestämmer sig för att rensa upp i staden.
Se filmen på iTunes

Regissör: Ted Post
År: 1986
Genre: Drama, Action, Western
Stagecoach

Rosanna Arquette, Scott Glenn, Kevin Costner, Richard Jenkins, Kevin Kline, John Cleese, Brian Dennehy, Jeff Goldblum, Jeff Fahey, Danny Glover, Brion James, Linda Hunt, Lynn Whitfield, Ray Baker, Amanda Wyss

Lawrence Kasdan, Mark Kasdan

Action, Western

Med i listor: Western Top 50
Diskussioner om Silverado  (0 diskussioner)
Kommentarer om Silverado (101 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
klassiker
Solidus (Anmäl)   24/10 2016
Okomplicerad westernäventyr med en stabila skådespelare. Det som drar ner filmen är dess polerade yta. Leone, Packinpah och Eastwood vågade stoppa in smuts i sina westernhistorier och det saknar jag här. När de nämndas filmer känns som äkta westerns, känns "Silverado" mer att man leker western. Underhållande? Absolut, men samtidigt blek. Kasdan vågar inte att sticka ut.
martin eden (Anmäl)   24/4 2016
[rek .3] Jag blir ärligt talat överraskad av att se så många 1:or och 2:or i betyg! En mycket mysig matinéwestern med fantastiska skådespelare som gör att man blir engagerad i karaktärerna. Gillar både musiken och ljussättningen, som är fantastisk! Gillar faktiskt t o m Kevin Costner som är mycket bra som ung och energisk! Tycker att manuset är bra och jag tycker att de olika berättelserna vävs samman på ett mycket bra sätt. Huvudrollsinnehavarna, Kevin Kline, Scott Glenn, Kevin Costner och Danny Glover är alla mycket bra och för att inte tala om Brian Dennehy som skurk! I birollerna skiner John Cleese och Linda Hunt. Mycket bra matinéwestern. 4.
Fläskkäft (Anmäl)   3/1 2016
Hur kan man misslyckas så här otroligt med en film? Jag väntar och väntar och väntar på att någon form av tydlig handling ska presentera sig, icke... Filmen spretar åt flera håll samtidigt och det blir bara en enda soppa av allting till slut. Tonen går ifrån lättsam till gravallvarlig och det är många av karaktärerna man inte får nån ordning på alls. Stjärnspäckat med vackra miljöer och vackert foto av en regissör/manusförfattare som har rätt fina grejer på sin CV... MAGPLASK!!!
JoeL431 (Anmäl)   1/6 2015
Filmen är så förbannat rak och inget oväntat händer på 2h7min. Vi har 4 karaktärer, den ena mer kliche efter den andra. Den "försupne" som refererar till barer genom hela filmen och att det är där han hör hemma ser dessutom ut som en helylle, skogshuggar-typ som är snäll som en tam pudel. Hans skägg är perfekt trimmat, han har vita tänder och ser sådär Hollywood-brun ut. Den svarte hade ingen originell berättelse alls. Så mycket man kan hitta på med hans förflutna och nutid för att stärka känslor men istället blir det utslängning från pubar, the N word och det mest typiska man kan hitta på. Kevin Coster är... Den fånige karaktären som har en skruv lös, han har två pistoler istället för en. Gäääsp.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Silverado