Originaltitel: Love, Simon
Regissör:Greg Berlanti
Utgivningsår:2018

Om Love, Simon:

Alla förtjänar en riktigt bra kärlekshistoria. Men för Simon är det lite mer komplicerat. Ingen vet att han är gay och han har heller ingen aning om vem det är som han har blivit kär i på nätet – bara att det är någon som går i hans egen skola.

Titel: En Askungesaga
Originaltitel: A Cinderella Story
Regissör: Mark Rosman
År: 2004
Genre: Komedi, Familjefilm, Romantik
Film nr.: 19989
En Askungesaga

Nick Robinson (II), Jennifer Garner, Josh Duhamel, Katherine Langford, Alexandra Shipp, Logan Miller (I), Keiynan Lonsdale, Jorge Lendeborg Jr, Talitha Eliana Bateman, Tony Hale, Natasha Rothwell, Miles Heizer, Joey Pollari, Clark Moore, Drew Starkey

Isaac Aptaker, Elizabeth Berger

Drama, Komedi, Romantik

Recension Love, Simon

- Mihon86 sätter betyg 3 och skriver:
Ett mycket aktuellt tema uppdagas i en rom-teen-com, en klar film som inriktar sig till ungdomar i åldrarna 14-18 år för att uppdaga stressen och rädslan att komma ut som öppet homosexuell och riskera att bli utesluten från familj och vänner. Även i dagens någorlunda toleranta samhälle så finns det alltid en risk att familj splittras på grund av detta. Eller att vänner själv skiljs åt för att man inte...

Recension av Love, Simon - Läs hela!

Diskussioner om Love, Simon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Love, Simon (20 st)
Kajanus (Anmäl)   03:49 30/1
You can go out with whoever you want to. Every boy, every boy, in the whole world could be yours. If you'll just listen to my plan: ”The Teenage Guide To popularity…”.
Rai (Anmäl)   04:49 15/1
Nja, filmen har sina stunder och det är absolut "American style". Jag tycker att filmer blir rätt fånig på slutet. Det blir för gullig och alla ska vara så jäkla förstående. Det som också stör mig när det kommer till filmer med gay-tema är: Varför alla gay- huvudkaraktärerna ser så "perfekta och snygga ut?" Är det därför att det ska bli uppståndelse att en sådan "snygg kille" kan vara gay? Som sagt var, filmen blir lite sliskig och det kanske skulle ha blivit lite mer intressant om "Sedan gjorde vi slut nästa dag,." Eller nått.. Jag vet inte vad jag svamlar om, men hur som helst filmen får en svag 3:a...
coastaltown (Anmäl)   22/10 2018
kände igen mig så extremt mycket i simon och hans vardag som tonårig bög. spot on!
Benisakura (Anmäl)   2/10 2018
Lite för mycket sockervadd och gulli gull för att få ett högre betyg, men inte dålig alls.
BarryHero (Anmäl)   26/9 2018
Bra och välskriven high school-/coming of age-film med sköna karaktärer och stark huvudperson. Kan bli en klassiker/kultfilm men tyvärr drar ett tillrättalagt slut ned på betyget som annars var en stark fyra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Love, Simon