Originaltitel: Love, Simon
Regissör:Greg Berlanti
Utgivningsår:2018

Om Love, Simon:

Alla förtjänar en riktigt bra kärlekshistoria. Men för Simon är det lite mer komplicerat. Ingen vet att han är gay och han har heller ingen aning om vem det är som han har blivit kär i på nätet – bara att det är någon som går i hans egen skola.

Titel: En Askungesaga
Originaltitel: A Cinderella Story
Regissör: Mark Rosman
År: 2004
Genre: Komedi, Familjefilm, Romantik
Film nr.: 19989
En Askungesaga

Nick Robinson (II), Jennifer Garner, Josh Duhamel, Katherine Langford, Alexandra Shipp, Logan Miller (I), Keiynan Lonsdale, Jorge Lendeborg Jr, Talitha Eliana Bateman, Tony Hale, Natasha Rothwell, Miles Heizer, Joey Pollari, Clark Moore, Drew Starkey

Isaac Aptaker, Elizabeth Berger

Drama, Komedi, Romantik

Recension Love, Simon

- Mihon86 sätter betyg 3 och skriver:
Ett mycket aktuellt tema uppdagas i en rom-teen-com, en klar film som inriktar sig till ungdomar i åldrarna 14-18 år för att uppdaga stressen och rädslan att komma ut som öppet homosexuell och riskera att bli utesluten från familj och vänner. Även i dagens någorlunda toleranta samhälle så finns det alltid en risk att familj splittras på grund av detta. Eller att vänner själv skiljs åt för att man inte...

Recension av Love, Simon - Läs hela!

Diskussioner om Love, Simon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Love, Simon (18 st)
coastaltown (Anmäl)   00:45 22/10
kände igen mig så extremt mycket i simon och hans vardag som tonårig bög. spot on!
Benisakura (Anmäl)   16:27 2/10
Lite för mycket sockervadd och gulli gull för att få ett högre betyg, men inte dålig alls.
BarryHero (Anmäl)   14:57 26/9
Bra och välskriven high school-/coming of age-film med sköna karaktärer och stark huvudperson. Kan bli en klassiker/kultfilm men tyvärr drar ett tillrättalagt slut ned på betyget som annars var en stark fyra.
abnormal (Anmäl)   20:25 23/8
Väldigt mysig film som inte dör kliché-döden. Sevärd.
Sture Stenhög (Anmäl)   21:51 19/8
Väldigt trevlig film. Den lyckas kanske bättre än någon film jag har sett med att ta high-school-genren in i 2010-talet och verkligen få det att fungera. De förändringar som ny teknik och nya attityder för med sig flyter smidigt in i en välbekant formel och känns aldrig ansträngt. Sympatiska karaktärer är det överlag också, och det närmaste man kommer en skurk är väl den där killen som ser ut som en tonårsversion av Henrik Dorsin. Lite väl trött humor dock, men jag kunde ändå leva med det
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Love, Simon