Originaltitel: Love, Simon
Regissör:Greg Berlanti
Utgivningsår:2018

Om Love, Simon:

Alla förtjänar en riktigt bra kärlekshistoria. Men för Simon är det lite mer komplicerat. Ingen vet att han är gay och han har heller ingen aning om vem det är som han har blivit kär i på nätet – bara att det är någon som går i hans egen skola.

Nick Robinson (II), Jennifer Garner, Josh Duhamel, Katherine Langford, Alexandra Shipp, Logan Miller (I), Keiynan Lonsdale, Jorge Lendeborg Jr, Talitha Eliana Bateman, Tony Hale, Natasha Rothwell, Miles Heizer, Joey Pollari, Clark Moore, Drew Starkey

Isaac Aptaker, Elizabeth Berger

Drama, Komedi, Romantik

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Love, Simon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Love, Simon (13 st)
ASSFACE (Anmäl)   23:19 12/7
Ändå över förväntan. Mysig High school-film!
choklatchip (Anmäl)   21:46 11/7
Sorgligt att denna typ av film ens görs 2018. Gulligull och övre medelklass med utbildade föräldrar som inte gör några fel och engagerad rektor och dramalärare som enda vuxna i filmen. A-barn med som får bilar som 16-års present och vars största bekymmer är att vara sökande tonåring. Jodå, det kan säkert vara tufft nog men inte gjorde denna något för att ge något mer än ett sockersött leende på vägen.
Lotso (Anmäl)   23:03 19/6
I sin helhet är Love, Simon en härlig high-school film som lyckas leverera. Trots en del klychor som vi är bekanta med och några dumma saker som Simon gör. Samt ett slut jag inte var ett så stort fan av. Är det fortfarande en mysig film som har mycket charm till sig. Humorn var också en stor attribut och där var gånger jag fick mig ett par goda skratt. Karaktärerna (tonåringarna) känns äkta och genuina och Simon är en person många kan relatera till, vare sig man är bög eller inte. Detta är en film som gav mig i vart fall ett leende på läpparna och tror det lär göra det hos många andra. Dess hjärta är vid rätt ställe för det.
ulpe01 (Anmäl)   18:57 17/6
Gränsar till en fyra. Hade inga höga förhoppningar på ännu en high school film, men med riktigt bra skådisar kommer man långt. För känsliga tittare rekommenderas näsdukar, för tårar kan rinna i floder när Simons pappa rycker i känslotrådarna.
myslas (Anmäl)   23:05 13/6
Det händer inte ofta men ibland är filmen faktiskt bättre än boken och idet här fallet tycker jag det är så. Man har lyckats bra med att hitta svagheterna i boken och ändra på dem. Allt har inte blivit bättre men på det stora hela så är det bättre än i boken som var en besvikelse. Däremot vet jag inte riktigt hur man tänkte när man började de 15-30 första minuterna som en John Hughes-komedi innan man helt ändrade stil till ett lite mer allvarligt teen drama. Och vad var grejen med den löjliga rektorn? Honom kunde de helt ha plockat bort. Jag antar att de helt enkelt inte lyckades licensiera musiken av Elliott Smith vilket är lite synd men det har inte jättestor betydelse.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Love, Simon
Se filmen