Originaltitel: Love, Simon
Regissör:Greg Berlanti
Utgivningsår:2018

Om Love, Simon:

Alla förtjänar en riktigt bra kärlekshistoria. Men för Simon är det lite mer komplicerat. Ingen vet att han är gay och han har heller ingen aning om vem det är som han har blivit kär i på nätet – bara att det är någon som går i hans egen skola.

Titel: En Askungesaga
Originaltitel: A Cinderella Story
Regissör: Mark Rosman
År: 2004
Genre: Komedi, Familjefilm, Romantik
Film nr.: 19989
En Askungesaga

Nick Robinson (II), Jennifer Garner, Josh Duhamel, Katherine Langford, Alexandra Shipp, Logan Miller (I), Keiynan Lonsdale, Jorge Lendeborg Jr, Talitha Eliana Bateman, Tony Hale, Natasha Rothwell, Miles Heizer, Joey Pollari, Clark Moore, Drew Starkey

Isaac Aptaker, Elizabeth Berger

Drama, Komedi, Romantik

Diskussioner om Love, Simon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Love, Simon (15 st)
abnormal (Anmäl)   20:25 23/8
Väldigt mysig film som inte dör kliché-döden. Sevärd.
Sture Stenhög (Anmäl)   21:51 19/8
Väldigt trevlig film. Den lyckas kanske bättre än någon film jag har sett med att ta high-school-genren in i 2010-talet och verkligen få det att fungera. De förändringar som ny teknik och nya attityder för med sig flyter smidigt in i en välbekant formel och känns aldrig ansträngt. Sympatiska karaktärer är det överlag också, och det närmaste man kommer en skurk är väl den där killen som ser ut som en tonårsversion av Henrik Dorsin. Lite väl trött humor dock, men jag kunde ändå leva med det
ASSFACE (Anmäl)   23:19 12/7
Ändå över förväntan. Mysig High school-film!
choklatchip (Anmäl)   21:46 11/7
Sorgligt att denna typ av film ens görs 2018. Gulligull och övre medelklass med utbildade föräldrar som inte gör några fel och engagerad rektor och dramalärare som enda vuxna i filmen. A-barn med som får bilar som 16-års present och vars största bekymmer är att vara sökande tonåring. Jodå, det kan säkert vara tufft nog men inte gjorde denna något för att ge något mer än ett sockersött leende på vägen.
Lotso (Anmäl)   23:03 19/6
I sin helhet är Love, Simon en härlig high-school film som lyckas leverera. Trots en del klychor som vi är bekanta med och några dumma saker som Simon gör. Samt ett slut jag inte var ett så stort fan av. Är det fortfarande en mysig film som har mycket charm till sig. Humorn var också en stor attribut och där var gånger jag fick mig ett par goda skratt. Karaktärerna (tonåringarna) känns äkta och genuina och Simon är en person många kan relatera till, vare sig man är bög eller inte. Detta är en film som gav mig i vart fall ett leende på läpparna och tror det lär göra det hos många andra. Dess hjärta är vid rätt ställe för det.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Love, Simon