Sin City

Originaltitel: Sin City
Regissör:Robert Rodriguez, Frank Miller (II)
Utgivningsår:2005

Om Sin City:

Den våldsamma staden där polisen är korrupt och gatorna dödligt farliga. I de tre sammanvävda historierna får vi möta huvudkaraktären Marv som letar efter den som mördade Goldie, en kvinna han tillbringade en kärleksnatt med och som han sedan fann död bredvid sig i sängen morgonen efter, Dwight som kallhjärtat utnyttjats av en manipulativ kvinna och söker hämnd, och Hartigan - en polisman som snart ska gå i pension och som är misstänkt för ett brott han inte begått.
Se filmen på Plejmo

Genre: Drama, Action, Science Fiction, Mysterium
Watchmen
Titel: Sin City: A Dame to Kill For
Originaltitel: Sin City: A Dame to Kill For
Regissör: Robert Rodriguez, Frank Miller (II)
År: 2014
Genre: Action, Kriminalare, Thriller
Sin City: A Dame to Kill For
Titel: The Spirit
Originaltitel: The Spirit
Regissör: Frank Miller (II)
År: 2008
Regissör: Guy Moshe
År: 2010
Genre: Drama, Action, Fantasy
Bunraku

Jessica Alba, Rosario Dawson, Elijah Wood, Bruce Willis, Benicio Del Toro, Michael Clarke Duncan, Carla Gugino, Devon Aoki, Michael Madsen, Jaime King, Brittany Murphy, Clive Owen, Mickey Rourke, Nick Stahl, Rutger Hauer, Alexis Bledel, Josh Hartnett

Frank Miller (II)

Action, Kriminalare, Thriller

Frank Miller's Sin City

Recension Sin City

- carls sätter betyg 5 och skriver:
Frank Millers seriealbum om Sin City har länge haft en fanatisk läsarskara och man får nog påstå att de är kultförklarade. Tecknade helt i svart och vitt, utan några som helst gråskalor, byggs miljöer och karaktärer upp enbart som kontraster. Handlingen är förlagd till Basin City, en stad där män är män och kvinnor är kvinnor. Korruption och våld är de medel stadens styrande krafter använder sig av....

Recension av Sin City - Läs hela!

Med i listor: 2000-tal Top 50, Action Top 50, Filmer flest filmtipsare äger, Filmtipsets Topp 250, Kriminalare Top 50, Norrköping Filmfestival Flimmer 2005, Populärt och billigt, Skövde Filmfestival 05, Startpaket 2, Thriller Top 50
Diskussioner om Sin City  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sin City (1884 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   10/10 2017
Bra
JonteW (Anmäl)   25/12 2016
Estetiken och skådespelarensemblem imponerar. Men storyn är i tunnaste laget och känns bitvis spretig och "all over the place". Kan med gott samvete påstå att detta är en gnutta överskattad rulle...
Hypostas (Anmäl)   23/12 2016
Håller fortfarande.
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
Det här måste va den fullkomliga anpassningen av en serieblaska till film. Serietidningsentusiasterna måste jubla för här ges de tecknade rutorna liv på ett helt nytt sätt. Sin City är ett mästerverk av sin art men att se detta i två timmar blir ganska jobbigt. Trots mängder av blod, lik, våld och action blir det hela ganska tröttande. Fantastiskt kul och intressant att ha upplevt detta nyskapande sätt att göra film. Men antagligen hoppar jag eventuella efterföljare.
WillyV (Anmäl)   12/11 2016
Måste omvärdera denna efter att sett den igen, efter tio år. Den är ju fett bra, ju.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sin City