Sin City

Originaltitel: Sin City
Regissör:Robert Rodriguez, Frank Miller (II)
Utgivningsår:2005

Om Sin City:

Den våldsamma staden där polisen är korrupt och gatorna dödligt farliga. I de tre sammanvävda historierna får vi möta huvudkaraktären Marv som letar efter den som mördade Goldie, en kvinna han tillbringade en kärleksnatt med och som han sedan fann död bredvid sig i sängen morgonen efter, Dwight som kallhjärtat utnyttjats av en manipulativ kvinna och söker hämnd, och Hartigan - en polisman som snart ska gå i pension och som är misstänkt för ett brott han inte begått.
Se filmen på Plejmo

Genre: Drama, Action, Science Fiction, Mysterium
Watchmen
Titel: The Spirit
Originaltitel: The Spirit
Regissör: Frank Miller (II)
År: 2008
Genre: Komedi, Action, Kriminalare, Fantasy
The Spirit
Titel: Sin City: A Dame to Kill For
Originaltitel: Sin City: A Dame to Kill For
Regissör: Robert Rodriguez, Frank Miller (II)
År: 2014
År: 2004
Genre: Drama, Action, Äventyr, Science Fiction
Film nr.: 20090
Casshern

Jessica Alba, Rosario Dawson, Elijah Wood, Bruce Willis, Benicio Del Toro, Michael Clarke Duncan, Carla Gugino, Devon Aoki, Michael Madsen, Jaime King, Brittany Murphy, Clive Owen, Mickey Rourke, Nick Stahl, Rutger Hauer, Alexis Bledel, Josh Hartnett

Frank Miller (II)

Action, Kriminalare, Thriller

Frank Miller's Sin City

Recension Sin City

- Greenleaf sätter betyg 4 och skriver:
Sin City är baserad på Frank Millers serietidning med samma namn och tre olika historier berättas, som utspelar sig i staden Basin City, fylld av korrupta poliser, beväpnade prostituerade och massor av våld. Det här är andra gången som jag ser Sin City. Jag har avvaktat med en recension eftersom jag var lite osäker på vad jag tyckte om filmen första gången jag såg den. Sin City är en mycket bra...

Recension av Sin City - Läs hela!

Med i listor: 2000-tal Top 50, Action Top 50, Filmer flest filmtipsare äger, Filmtipsets Topp 250, Kriminalare Top 50, Norrköping Filmfestival Flimmer 2005, Populärt och billigt, Skövde Filmfestival 05, Startpaket 2, Thriller Top 50
Diskussioner om Sin City  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sin City (1885 st)
picklessmulan (Anmäl)   15:43 17/8
Ett Riktigt Mästerverk!! Ett måste i filmhyllan!
STHRUDTS (Anmäl)   01:53 6/5
Stilren macho serietidningsrulle utan mycket till innehåll. Några roliga skådespelarinsatser, främst från Rourke.
supermancover (Anmäl)   23/7 2018
Själva skådespelarlistan är imponerande, men skådespelet i sig är ofta stolpigt och krystat. Extremt omotiverade kärlekshistorier. Inte min grej alls. Hade en gissad fyra på denna, sätter en etta.
Filmfantast86 (Anmäl)   10/10 2017
Bra
JonteW (Anmäl)   25/12 2016
Estetiken och skådespelarensemblem imponerar. Men storyn är i tunnaste laget och känns bitvis spretig och "all over the place". Kan med gott samvete påstå att detta är en gnutta överskattad rulle...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sin City