Sinfonía erótica

Originaltitel: Sinfonía erótica
Regissör:Jesus Franco
Utgivningsår:1980

Om Sinfonía erótica:

Nervsjuke grevinnan Martine de Bressac kommer tillbaka till sitt gods efter en tid på mentalsjukhus. Väl hemma visar det sig att mycket har förändrats - hennes man, som hon älskar innerligt, har blivit libertin och leker tillsammans med en manlig kamrat sexuella lekar av både homosexuell och sadistisk art. Av kärlek till sin man dras Martine in i lekarna. En dag hittar de en ung, våldtagen nunna ute på godset. De tar in henne och fortsätter hennes lidande. Men det visar sig snart att nunnan inte är lika oskyldig som hon ser ut... Bygger på en novell av Marquis de Sade.

Lina Romay, Armando Borges, Aida Gouveia, Albino Graziani, Susan Hemingway, Mel Rodrigo

Jesus Franco

Drama, Romantik

Portugal, Spanien
Med i listor: Markis de Sade
Diskussioner om Sinfonía erótica  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sinfonía erótica (2 st)
Gordyal (Anmäl)   14/10 2015
Franco goes bögsex. Fast det är inte så spännande som det kanske låter. En trött kostymrulle med de vanliga intrigerna med svek och ränker, samt med skitnödig dialog. Visst zoomas det en del, men alldeles för lite. Istället leker Jesus friskt med ljusstrålar och reflexer - inte alls lika kul. (4+/15)
zonk (Anmäl)   14/10 2015
Ofantligt tråkig film av Jesus Franco, som väl måste betraktas som nån slags specialist i att ta till synes intressanta koncept och göra dem tristare än helgmålsbön på tv.