Sing

Originaltitel: Sing
Regissör:Garth Jennings, Christophe Lourdelet
Utgivningsår:2016

Om Sing:

En stilig Koala vid namn Buster Moon chefar över en nedgången teater som sett bättre dagar. Men Buster är en evig optimist – ja, kanske till och med överoptimist, och har inga planer på att låta teatern gå i konkurs. Han satsar sina sista slantar på att återge sin teater sin forna glans genom att hålla en sångtävling mer storslaget än något annat världen sett.

Titel: The Flying Scotsman
Originaltitel: The Man Who Knew Infinity
Regissör: Matt Brown
År: 2015
The Man Who Knew Infinity

Matthew McConaughey (röst), Reese Witherspoon (röst), Seth MacFarlane (röst), Scarlett Johansson (röst), John C Reilly (röst), Taron Egerton (röst), Tori Kelly (röst), Jennifer Saunders (röst), Jennifer Hudson (röst), Garth Jennings (röst)

Garth Jennings

Komedi, Animerad, Familjefilm, Musikal

Diskussioner om Sing  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sing (19 st)
Ful_fisk (Anmäl)   15:24 5/8
Plötsligt snubblar man över en film som tycks vara i huvudsak inspirerad av Lloyd Bacons gamla makalösa 30-tals-musikal-mästerverk såsom 42:a gatan och Footlight Parade, och då blir man ju förbannat lycklig! Med det sagt är det såklart desto mindre upplyftande att flera av musikalnumrena är på tok för modernt inspirerade. När hemmafruar står och sjunger över diskhon så är de väl för fan inte autotunade! Och hon den blyga elefanten som byggs upp som den stora oslipade diamanten låter ju som vilken tekniskt fulländad men fullkomligt själlös poptalang som vinner American Idol som helst, vilket knappast passar in med hennes karaktär, som ska "sjunga från hjärtat", vara äkta och sådär. Sedan är ju storyn för jävla dramaturgiskt slentrianmässig med lögnen som avslöjas i slutet av andra akten och yada yada yada... Men överlag en sevärd och underhållande barnfilmsmusika med bra animationer och roliga karaktärer, framför allt ödle-sekreteraren och den självgoda musen. Absolut sevärd, speciellt om man saknar musikalgenren, speciellt den som Lloyd Bacon gjorde så underbart en gång i tiden!
Mysharry (Anmäl)   21:40 17/1
På grund av barnen har jag sett den tusentals gånger. Några riktigt bra sångnummer, men rörig handling.
dafreakish (Anmäl)   17/12 2017
Klart över förväntan om musikshow med olika karaktärer med sina egna problem som ställer till det för dem. Charmen övervinner det förutsägbara manuset och det blir en mysig och härlig stund för hela familjen. Välgjort och varmhjärtat.
Danny_Boy (Anmäl)   27/11 2017
Söt film, helt enkelt :)